Key account manager

Sos Alarm Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 18 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal. På uppdrag av landstingen hanterar SOS Alarm ca 1 miljon ambulansuppdrag årligen.

SOS Alarms affärsområdet Säkerhet och Jourtele söker nu en affärsdriven och engagerad säljare till rollen som Key Account Manager

Som Key Account Manager arbetar du som säljare med inriktning på ett på ett fåtal nyckelkunder. Dessa kunder är sådana som har stor vikt för företagets omsättning eller kräver specialsydda lösningar. Det är ofta fråga om långsiktiga insatser och samarbete med kunden, där du även ska fungera som affärsrådgivare. En del av tiden arbetar du ute hos kunden.

Rollen

Ditt främsta uppdrag är att utveckla samarbetet med SOS Alarms nyckelkunder. Du ansvarar för att säkerställa aktiviteter och långsiktighet i samarbetet med kunden. Som Key Account Manager ansvarar du vidare för att SOS Alarms nyckelkunder får korrekt information, hålla en tät dialog med kunden samt att relevant information når hela vägen ut till säljarna. Du mäts på försäljning, kundmöten och genomförande av aktiviteter.

Vi söker dig som

• Jobbat med försäljning mot företag i minst 2 år
• Duktig på att kartlägga behoven hos en kund
• Kan driva komplexa säljprocesser och är van att självständigt planera och driva försäljning mot uppsatta mål
• Stor vana av förhandlingar
• God kunskap i presentationsteknik och retorik
• Är en god relationsbyggare
• Körkort är ett krav

Meriterande men inget krav

• Erfarenhet från säkerhetsbranschen och gärna med larmcentralserfarenhet

Du är
Som person är du engagerad, lösningsfokuserad och drivs av att göra affärer. Du är målinriktad och kan arbeta självständigt. Dessutom är du en naturlig relationsbyggare som har lätt för att både skapa och behålla långsiktiga kontakter. Du har ett stort intresse för affärsutveckling, samt tänker strategiskt och affärsmässigt. Vi söker även dig som är flexibel och prestigelös och som alltid sätter kunden i fokus.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, du måste vara svensk medborgare, samt drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Du informeras härmed att de personuppgifter som lämnats av dig i din ansökan kan komma att behandlas automatiskt enligt personuppgiftslagen.

Publiceringsdatum
2012-09-25

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Janne Rastas, 073-0408879

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1348691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: