Key Account Manager

Intertek / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm, Västerås, Jönköping eller i hela Sverige

Intertek
Presentation
Vi söker för Interteks räkning en erfaren Key Account Manager
Intertek ger kunden support från produktidé till marknadstillträde! Som KAM får du en viktig roll att bearbeta företagsmarknaden för Interteks fortsatta satsning på tjänsteförsäljning. Du rapporterar direkt till säljchefen.
Tjänsten är placerad i Kista och är tillsvidare och på heltid. I denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan urvalet sker löpande.

Publiceringsdatum
2011-08-30

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att sälja Interteks hela tjänsteportfölj till befintliga och nya kunder i första hand i Norden. Speciellt fokus kommer att ligga på Interteks konsulttjänster och du kommer även att bli kundansvarig för några av våra större telecom-kunder. Du arbetar både strategiskt och operativt och du motiveras av att leverera det lilla extra. Vi tror att du kommer att vara ett inspirerande föredöme för andra säljare.
I arbetsuppgiften ingår:
• utveckla befintliga kundrelationer och skapa nya
• utvecklingsarbete gällande Interteks produktutbud
• eget budgetansvar på kund och regionnivå
• bokning och genomförande av möten samt offerering och avtalsskrivning
• hålla presentationer för kunder och medverkan på mässor
Utbildning/erfarenhet
För att klara den här arbetsuppgiften på ett bra sätt tror vi att du tidigare har minst 3 års yrkeserfarenhet av försäljning av teknik/konsulttjänster B2B. Tidigare erfarenhet av produktutveckling inom elektronik och/eller mekanik räknas meriterande. Rollen som Key Account Manager innebär att du kommer i kontakt med olika personer och olika miljöer. För att trivas på denna tjänst krävs det därför att du har ett moget tänkande och att du drivs av att få in affärer.
Som person är du självgående, tar egna initiativ och har ett gott omdöme. Dessutom har du lätt för att skapa förtroende och du uppfattas som utåtriktad och ambitiös. För att klara arbetsuppgiften bra anser vi att du bör vara kvalitetsmedveten och ha både en verbal förmåga likväl som ett välutvecklat skriftspråk.
Som person är du driven, kreativ, förtroendeingivande och har förmåga till nytänkande. Du är utåtriktad, positiv och engagerad och vill nå de uppsatta målen. Ofta måste du snabbt kunna skifta fokus, därför är du bra på att prioritera.
Tjänsten kräver goda IT-kunskaper och mycket goda kunskaper i Engelska. Annan språkkunskap är meriterande sperciellt nordiska språk. I tjänsten ingår resor i första hand inom Norden.
Företagsbeskrivning
Intertek tillhandahåller rådgivande tjänster, provning och certifiering samt hantering av produktgodkännanden över tiden. Intertek skapar värde genom att hjälpa kunder att i rätt tid med rätt kvalitet komma ut på önskade marknader.
Intertek är en ledande global leverantör av kvalitets- och säkerhetslösningar och arbetar med en mängd olika branscher. Företaget finns i alla världsdelar med över 1 000 laboratorier och kontor och 30 000 medarbetare i mer än 100 länder. I Sverige finns vi i huvudsak i Kista med c:a 300 medarbetare.
Företagets hemsida
www.intertek.se
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 28612
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Intertek

Adress
Intertek

Jobbnummer
1015096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek: