Key Account Manager
Hgrec AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vår kund växer och söker fler fantastiska kollegor! Vi söker nu en kundansvarig säljare som älskar komplex tjänsteförsäljning. Gillar du teknik och har förmåga att bygga långsiktiga relationer? Är du en driven säljare och har du erfarenhet av större organisationer och komplex verksamhet? Ser du rollen som nästa steg i din karriär? Då kan det vara dig vi söker!
Publiceringsdatum2020-11-17Om tjänstenI rollen som Key Account Manager är du en viktig person i vår kunds fortsatta utveckling. Ditt huvudsakliga uppdrag är att hitta nya kunder och affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationen med våra befintliga kunder. Vår kundbas består av både stora, väletablerade företag och mindre, mer nischade företag i spännande branscher. Du ansvarar för affären från ax till limpa, dvs från prospektering och kallringning till rekrytering och leverans.
Om dig
För att trivas och lyckas som säljare hos vår kund tror vi att du är lyhörd och beredd att lära dig nytt, även om du jobbat länge i säljrollen. Vi ser att du är prestigelös, ansvarstagande och resultatinriktad. Som person är du även energisk och uthållig och vi tror att du är en person som är bra på att få saker och ting gjorda. För att passa i tjänsten som Key Account Manager hos vår kund ser vi att du har en positiv inställning och en förmåga att analysera kundens problem och tänka strategiskt. Du är mycket duktig på att kommunicera och skapar gärna goda relationer med kollegor och kunder.
För den här rollen söker vi en person som tror detta är nästa steg i karriären och som vill utvecklas i sin säljroll. Vi tror att du har ungefär följande kunskaper idag;
Flera års erfarenhet av företagsförsäljning och från konsultverksamhet
Relevant erfarenhet från olika branscher i näringslivet, t ex bank, telekom, försäkring, energi eller liknande
Kunskap/erfarenhet inom teknik/IT
Det är meriterande med en akademisk utbildning
Om företagetVår kund är ett konsultföretag som jobbar med komplexa informations- och dokumentationstjänster inom många olika branscher och har gjort det sedan starten 2007. Teamet består av talangfulla tekniska skribenter, dokumentsamordnare och säljare som brinner för teknik, dokumentation och språk. Företagets syfte är att förbättra sina kunders konkurrenskraft genom att beskriva vad de säljer och hur de fungerar internt som företag. Det omfattar allt från produkter och tjänster till IT-system och internt styrande dokumentation. Det handlar också om att skapa en effektiv informationshantering och dokumentsamordning.
Vi erbjuder dig en stimulerande miljö i ett stabilt, växande bolag där du får utvecklas som säljare och person med våra kunder, vårt duktiga säljteam och våra proffsiga och kunniga konsulter. Du får en unik inblick i många olika typer av verksamheter i olika branscher och möjlighet till stort lärande. Du jobbar i ett drivet säljteam där laget går före jaget. Vi vill utvecklas med dina idéer och erfarenheter och jobbar hela tiden på att bli lite bättre. Som konsultbolag lägger vi mycket kraft på att få alla att trivas och utvecklas och vi har en härlig stämning bland våra medarbetare.
Tveka inte att skicka in en ansökan snarast, då tjänsten ska tillsättas relativt omgående sker intervjuer löpande. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Frida Månsson på
frida.mansson@happygroup.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressHGRec AB
Holländargatan 29
11359 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Key Account Manager".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare HGRec AB (org.nr 559151-9458)
Holländargatan 29 (
visa karta)
113 59 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
frida.mansson@happygroup.se Jobbnummer 5449832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.