Key account manager

Montico HR Partner AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Kundföretaget
Renz är Europas största tillverkare av fastighets- och paketboxar och utvecklar och säljer brevlådor, fastighetsboxar samt paketboxar. Kvalitet och utveckling är ledord för Renz och det som genomsyrar hela processen från tillverkning till färdiga produkter. Produktportföljen sträcker sig från traditionella, mekaniska boxar till uppkopplade intelligenta boxar med IoT-teknologi som utvecklas parallellt med den växande e-handeln. Man finns hela tiden nära marknaden för att skapa de allra bästa förutsättningarna för kunderna.
Det går bra för Renz och man behöver därför utöka säljkåren ytterligare i samarbete med Montico som sköter rekryteringen.

Arbetsbeskrivning
Som Key Account Manager ansvarar du för försäljningen av Renz produkter och tjänster i första hand i Norra Stor-Stockholm. Kunderna är t ex privata fastighetsbolag, fastighetsförvaltare, BR-föreningar, kommunala/allmännyttiga fastighetsbolag samt återförsäljare av byggförnödenheter.

Du utgår ifrån din bostadsort och reser frekvent för kundbesök inom ditt disktrikt, uppskattningsvis reser du med några övernattningar per månad.
Försäljningsaktiviteterna omfattar allt från bokning av besök, förberedelser, genomförande av besök samt offert- och avtalsskrivning, uppdatering av CRM-system, förhandling, avslut och uppföljning. Du kommer också att delta vid olika marknadsaktiviteter som t ex mässor samt delta i och bidra till produktutvecklingen bl a med input från kunderna.

Din profil
Vi söker dig som har säljerfarenhet inom tjänste- eller produktförsäljning B2B och har en grundläggande teknisk förståelse.

Som person är du öppen, relationsskapande, aktiv, drivande och har en hög arbetsmoral. Du trivs med självständigt arbete i en miljö som är i utveckling och förändring. Vår kund har en liten dynamisk organisation som gör att alla medarbetare aktivt deltar i hela bolagets utveckling.

Självklart är du en duktig användare av såväl affärssystem, CRM-system som Office-paketets administrativa program. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi ser också att du har goda allmänna IT-kunskaper inom nätverk/IP/kommunikation.

Om du vill ha en ny utmaning i arbetslivet, utvecklingsinriktade kollegor och möjligheten att arbeta i ett växande bolag i en framtidsbransch, ser vi fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt!

Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på 23 orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-04-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-28
Ange följande referens när du ansöker: 5562
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Frost mattias.frost@montico.se

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
Box 416
57325 Tranås

Kontorsadress
Box 416

Jobbnummer
4715613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: