Key Account Manager - Pharmacy

Poolia Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet inom sälj och relationsbyggande inom apoteksbranschen? Då kan du vara den KAM vi söker till vår kund som är en välkänd leverantör inom dagligvaruhandeln. Vi letar efter dig som vill arbeta både operativt och strategiskt för att tillsammans med såväl befintliga partners som eventuella intressenter fortsätta att utveckla och bygga vår kunds varumärke.

Publiceringsdatum
2020-10-05

Om tjänsten
I rollen som Key Account Manager tillhör du säljorganisationen i företaget och har både strategiskt och operativt ansvar för att utveckla och upprätthålla ett starkt rykte och goda relationer gentemot partners, kunder och intressenter. Du arbetar på både central och regional nivå med målet att skapa goda finansiella resultat. Du kommer att fungera som huvudsaklig kontaktperson gentemot dina kunder och konton, samt ansvara för hela kedjan från aktivitetsplanering, förhandling, produktsortiment, distributionsoptimering till olika projekt. Omvärldsbevakning och analysarbete kommer också att ingå i ditt ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för planering, implementering, övervakning och analys av definierade kunders centrala och regionala aktiviteter
• Ansvara för definierade kunders / partners finansiella omsättning inom apoteksområdet på den svenska marknaden
• Försäljningsansvar gällande definierade kunder
• Strategiskt såväl som operativt ansvar för definierade kundrelationer
• Budgetansvar för gemensamma marknadsföringsaktiviteter med definierade kunder

Vem är du?
• Akademisk examen i företagsekonomi eller annan relevant inriktning
• Minst 3 års erfarenhet som KAM inom apoteksområdet, företrädesvis inom kategorierna Hudvård, Hälsa, Tandvård/Sårvård
• Vana av strategisk kundhantering
• Vana av kategorihantering och merchandising
• Vana av sortimentutveckling
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Du är en naturligt relationsskapande person med starkt resultatintresse och bevisad meritlista av att skapa tillväxt och lönsamhet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid hos vår kund i Solna. Planerad start är 1 december och uppdraget är tänkt att pågå under minst 6 månader. Ansökningar tas endast emot via annonsen. Urval och intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "57623".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5387060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: