Key Account Manager - Digitala Kanaler

Yobber AB / Säljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Yobber AB i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar, Arboga eller i hela Sverige

Nu söker vi en Key Account Manager med fokus på digitala kanaler som vill vara med på en spännande resa och utveckla vår digitala försäljning via externa e-handlare samt marketplaces.
Vi erbjuder en tjänst med stort eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter där du bland annat är med och hittar nya samarbeten med olika marketplaces och utvecklar befintliga, skapar relationer och mervärden för våra externa e-handlare och är framträdande i profileringen av STIGA Sports i dessa miljöer.
OM TJÄNSTEN
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Ansvar för att utveckla försäljningen via STIGA Sports externa e-handelskunder
Utveckla STIGA Sports närvaro på marketplaces i Europa
Ansvar för att optimera innehåll, kundupplevelse och varumärkespresentation på dessa kunders respektive webbplatser och/eller marketplaces
Kommersialisera och kvalitetssäkra hur STIGA Sports produkter presenteras i text och bild på kunders webbplatser och marketplaces
Identifiera nya e-handelskunder och marketplaces

OM DIG
Vi söker dig som har relevant eftergymnasialutbildning inom marknadsföring / försäljning och 1-3 års erfarenhet från liknande tjänst.
Som person trivs du att jobba med högt tempo, är lösningsorienterad och är villig att kavla upp ärmarna för att få saker gjorda.
Du är självständig, noggrann, strukturerad och effektiv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Önskvärd kompetens:
Goda kunskaper i att sälja till externa e-handelskunder och optimera innehåll, kundupplevelse och varumärkespresentation på dessa kunders respektive webbplatser.
Erfarenhet av försäljning via marketplaces,
Ha en stark egen drivkraft samt vilja och förmåga att få saker att hända.
Goda kommunikativa egenskaper samt vilja och förmåga till samverkan.

Meriterande kompetens:
Kunskaper i Excel, AX/ D365 eller andra affärssystem.
Goda IT kunskaper och förståelse för integrering mellan STIGA Sports och kunders affärssystem för effektivt informationsutbyte
Kunskaper i att driva B2C försäljning via egen webbplats Kunskaper inom SEO, SEM och SoMe annonsering samt i att drifta SoMe kanaler

OM OSS
STIGA Sports AB, ett globalt företag med partners i över 100 länder. Det klassiska svenska bordtennisföretaget med både hobby- och proffsprodukter. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Sedan 2019 även STIGA Padel. Huvudkontoret ligger i Eskilstuna och dotterbolag finns i Kina, Japan, Finland och Norge.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Stockholm eller Eskilstuna enligt överenskommelse.
6 månaders provanställning tillämpas.

Publiceringsdatum
2021-06-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Yobber AB
Tång Lindströms väg 7
63346 Eskilstuna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Yobber AB (org.nr 556951-3939), https://www.stigasports.com/se/
Tång Lindströms väg 7 (visa karta)
633 46  ESKILSTUNA

Arbetsplats
Stiga Sports AB

Jobbnummer
5815738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Yobber AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Yobber AB: