Kategoriledare till Upphandlingsenheten, Region Stockholm

Level Recruitment AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Level Recruitment AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du kunskap inom kategoriledning och har jobbat med kategoristyrning? Vill du arbeta i ett bolag med långsiktigt och samhällsnyttigt fastighetsägaransvar med spännande, komplexa fastigheter? Trivs du med stort eget ansvar, flexibilitet och med möjligheter till utveckling? Då kan rollen som kategoriledare hos Locum vara ditt nästa steg i karriären!

Publiceringsdatum
2023-03-31

Om tjänsten
Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt ägaren Region Stockholm. Ett sjukhus är en komplex fastighet. Här finns många tekniska system som måste fungera dygnet runt, året runt för att den samhällsviktiga vården ska kunna bedrivas. Locum bedriver förvaltningen av vårdfastigheterna systematiskt med en väl fungerande skötsel och drift som bas men har ingen egen intern byggverksamhet eller driftsorganisation utan upphandlar (under LOU) entreprenörer för detta ändamål. Tillsammans med driftentreprenörer på sjukhusen arbetar de varje dag för att se till att värme, vatten, el och ventilation fungerar som det ska.

I Locums avdelning Affärstöd ingår upphandlingsenheten som idag består av en inköpschef, en avtalscontroller samt sex upphandlare. Enheten ansvarar för upphandling av främst konsulter, byggentreprenader samt driftentreprenader. Enheten är även ett stöd för hela organisationen i upphandlingsfrågor och hanterar även upphandling av ramavtal samt förnyad konkurrensutsättning. Enheten är under utveckling och satsar nu på ett omfattande arbete med kategoristyrning.

Nu söker Locum en kategoriledare med ett övergripande ansvar för samtliga avtalskategorier som organisationen berörs av. Rollen är ny för Locum och är en effekt av att hela Region Stockholm har infört kategoristyrt inköp på central och lokal nivå.
Som kategoriledare arbetar du verksamhetsnära med organisationens avtalsägare/kategoriansvariga tillsammans med enhetens avtalscontroller och upphandlare. Det råder en stöttande och prestigelös stämning i gruppen och kunskapsbyten är ett naturligt inslag i vardagen. Tillsammans med enhetens kollegor informerar och utbildar ni kontinuerligt övriga organisationen i frågor rörande avtalsförvaltning och planering inför nya avtal.

I rollen ingår exempelvis arbetsuppgifter som: Ansvara för det övergripande arbetet med kategoristyrning inom Locum
Aktivt deltagande i regionens kategoriarbete av de kategorier som berör Locum
Deltagande i regionens kategoriledarforum
Genomföra benchmarking och marknadsanalys samt leda arbetet med att ta fram och följa upp mål, strategier och planer för valda kategorier. I ditt uppdrag kan ingå att leda fler kategorier.
Samverka med upphandlare inför upphandling av ramavtal
Medverka vid utformning av inköpsstrategier i samverkan med interna beställare
Vara ett stöd för organisationen under kontraktets livslängd och medverka i arbete med leverantörsbedömning
Informera och utbilda internt
Vidareutveckling av kategoristyrningsarbetet
Är det här du?
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete varav minst 2 år som ansvarig kategoriledare för omfattande kategori/kategorier. Eftersom Locum råder under LOU är det meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling.

Vi ser att du minst har en gymnasial utbildning. Du har en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift. Har du även vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation, i kommunal eller statlig verksamhet ser vi det som mycket meriterande.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad, lösningsfokuserad och pragmatisk i ditt tankesätt, samtidigt som du är reflekterande och ställer frågor för att säkra ett välgrundat upphandlingsunderlag. Du är affärsmässig, ansvarstagande och har driv i ditt arbete samt en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål. Vidare besitter du en social kompetens och trivs med att ha många kontaktytor.

Inom Locum råder hög teamanda så det är viktigt att också du vill dela med dig av dina kunskaper och är nyfiken och intresserad.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Locum med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sofia Gaard på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Locums fackliga representanter är:
Andreas Wiström, Vision, 08-123 170 00.
Sebastian Lukasiewicz, Akademikerföreningen, 08-123 170 00.
Karin Sjöndin, Ledarna, 08-123 170 00.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Level Recruitment AB (org.nr 556766-4312)

Arbetsplats
Locum AB

Kontakt
Sofia Gaard
sofia.gaard@levelrecruitment.se

Jobbnummer
7611745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Level Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Level Recruitment AB: