Kategoricontroller/administratör till Solna

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår trevliga kund söker vi nu en kategoricontroller/administratör inom merchandising. Vår kund är en stor kontorsvaruleverantör och sitter i fräscha lokaler i Solna. Uppdraget startar omgående och är ett konsultuppdrag under sex månader med intention om direktanställning.

Tjänsten
Tjänsten som kategoricontroller och administratör innebär koordinering mellan kategori, inköp och ekonomiavdelningen. Det krävs att du har lätt för att kommunicera och vet vad det innebär att få fram och delge information på ett översiktligt sätt som är tydligt. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp med sex medarbetare varav de flesta är kategorichefer. Företaget befinner sig i en förändringsresa där de löpande utvecklar och förändrar hur de arbetar därav är det viktigt att du är flexibel och öppen för andra arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera till kategorigruppchef.

Arbetsuppgifter
I rollen som kategoricontroller har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Sammanställning av leverantörvillkor
* Säkerställa att alla rabatter, bonusar, marknadsbidrag och övriga villkor realiseras enligt avtalen
* Utveckla intern inköpsrapportering
* Stötta kategori med årliga inköpsprognoser
* Definiera och följa upp KPI:er för kategori som t ex inköpsutveckling per kategori, omsättningsutveckling, kampanjuppföljning mm
* Hantera internkommunikation mellan kategori, inköp/avrop och ekonomiavdelningen gällande leverantörsersättningar
* Ansvara för löpande rapportering till huvudkontoret i Holland
* Ansvara för löpande rapportering till organisationer som EL-Kretsen, FTI, KEPA mfl.
* Följa och bevaka råvaru- och valutautveckling

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Kategoricontroller ser vi gärna att du har följande bakgrund:

* Tidigare erfarenhet av arbete som Controller, gärna inom inköp/logistik alt som Business Controller
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/inköp är meriterande
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
* Erfarenhet av M3 är meriterande

Som person är du serviceinriktad, prestigelös, noggrann, driftig och känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, kontorstider kl 08.00-16.30 (8.00-16.00 från mitten på maj tom mitten på augusti)/ Konsultuppdrag med start omgående - 6 månader framåt med goda möjligheter till direktanställning

Publiceringsdatum
2017-05-08

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3482973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: