Kategorichef för traditionell Tax Free

Experis Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free där vi arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer. Våra kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där vi tillhandahåller tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning. Vi äger och driver även en egen butikskedja på flygplatser och på färjelinjer under namnet Euroshop. Omsättningen 2011 var 2 miljarder SEK med ca 300 anställda i fem länder. Vårt huvudkontor är beläget på Arlanda flygplats och vår centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.

På Inflight Services är vi stolta över vår värdebaserade prestationskultur. Det innebär att hur vi gör saker är lika viktigt som vad vi gör. Vi är övertygade om att våra värderingar ansvar, arbetsglädje, affärsmannaskap, kundnytta och tillit hjälper oss att prestera bättre resultat genom att vägleda oss i hur vi gör affärer och agerar mot varandra, våra kunder och vår omvärld.

Publiceringsdatum
2012-07-05

Dina arbetsuppgifter
Som kategorichef för traditionell Tax Free har du en viktig roll i att driva och utveckla försäljningen och lönsamheten inom dessa kategorier. Rollen innebär att sätta mål, budget och strategier för ansvarsområdet och bidra till den strategiska utvecklingen för kategori- och inköpsarbetet. Att identifiera möjligheter till utveckling och effektiviseringar och att skapa och ta tillvara synergier för Inflight Service är viktiga delar av arbetet.

Du är övergripande ansvarig för det kommersiella gränssnittet mot våra leverantörer. Det innebär i praktiken att du förväntas optimera företagets lönsamhet inte bara genom utmärkta resultat i prisförhandlingar, utan också genom att ta hänsyn till indirekta kostnadsdrivare såsom ledtider, betalningsdagar etc.

Du kommer också att ansvara för att kategoriplaner tas fram, dokumenteras och följs i det dagliga arbetet. Arbetet innebär också interna kontakter i andra funktioner och andra länder för att säkerställa bästa resultat, samt att sörja för att nya arbetssätt och processer implementeras i affärsområdet för att möta morgondagens krav från marknad och ägare. Du har personalansvar för 3-5 medarbetare inom kategoriområdet och rollen innebär att strukturera, leda och fördela arbetet samt utveckla personalen genom bl.a. att skapa en god teamkänsla.

Vem är du?
Vi söker dig som har universitetsutbildning inom företagsekonomi och/eller har en mycket god marknadskännedom inom kategorierna sprit, vin och öl. Det är en förutsättning att du arbetat med Category Management och du har gedigen erfarenhet av produkt- och sortimentsutveckling samt har stor förhandlingsvana. Du har erfarenhet av travel retail/detaljhandel och du har minst fem års ledarerfarenhet samt är en trygg ledare. Som person drivs du av att göra affärer, du är resultatinriktad, analytisk och med en hög social kompetens. Det är viktigt att du är kundorienterad och är en god kommunikatör. Du har också en förmåga till nytänkande och kreativitet. Du är en van användare av MS Office, särskilt Excel och Powerpoint.

Vad kan Inflight erbjuda dig?
Inflight Service kan erbjuda dig ett utvecklande och intressant arbete med ett stort eget ansvarsområde i ett framgångsrikt företag där du kommer att arbeta med en mycket stark produktportfölj med högkvalitativa varumärken.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka in din ansökan via länken nedan. För mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 08-736 11 26 eller mail: kto@se.experis.com . Urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti men ansök gärna så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson, 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1287920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: