Kategoriassistent till Kronans Apoteks inköpsavdelning

Magna AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för vår kund Kronans Apotek en serviceminded och initiativtagande Kategoriassistent till deras inköps- och kategoriavdelning. Detta är den perfekta tjänsten för dig som nyligen tagit examen inom logistik/inköp/ekonomi och vill få relevant arbetslivserfarenhet på en inköpsavdelning. Du kommer arbeta på Kronans Apoteks huvudkontor på Kungsholmen.

Arbetsuppgifter innefattar:
• Operativ administrationen för sortiment-, kampanj- och inköpsarbete.
• Hantera apotekssupportärenden kopplat till produkter, kampanjer och masterdata.
• Underhålla och uppdatera korrekt information till apoteken på intranätet.
• Ansvara för att uppdatera underlag för priser, sortimentsanalys och hierarkier.

Arbetets omfattning
Heltid, kontorstider mån-fre
Visstidsanställning med start omgående och pågår 5 månader framåt, med god möjlighet till förlängning eller överrekrytering för rätt person.
Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd av Magna, men arbeta hos vår kund.

Kundföretaget
Kronans Apotek är en modern apotekskedja som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. Vi har idag över 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr och cirka 2600 anställda. Nu är vi intresserade av dig! För att lyckas behöver vi medarbetare som vill vara med och påverka framtidens apoteksmarknad och som vill växa och utvecklas med oss.

Din profil
Kompetenskrav
• Relevant högskolebakgrund/yrkesutbildning inom ekonomi/inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
• Intresse eller erfarenhet av egenvård/retail/butik/apotek/detaljhandeln
• Goda kunskaper i hela Officepaketet, framförallt Excel
• Administrationsvana
• Behärskar svenska och engelska flytande i skrift och tal.

Personliga egenskaper
Vi ser att du är en serviceminded och öppen person som i arbetet är noggrann, strukturerad och affärsorienterad.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se. Sök tjänsten via extern länk, vi tar ej emot ansökningar via mail.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-05-31

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 7468
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen emma.henriksen@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A

Jobbnummer
3531283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: