Kategoriansvarig till Region Östergötland

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2020-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kategoriansvarig till Region Östergötland" (publicerad 2020-10-20) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Verksamhetsområde Inköp, Service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade Inköps och materialförsörjningsfrågor. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret. Vi arbetar brett med Inköp inom regionens alla verksamheter, där hälso- och sjukvård är den största men också regional utveckling, fastighet och Facility Management, IT, stadsbibliotek och naturbruksgymnasium är verksamheter vi stöttar.

Sedan en tid tillbaka har vårt uppdrag förändrats, där vi har fått till uppdrag att utvecklas från en upphandlingsenhet till en inköpsorganisation med ansvar för inköpsprocessens alla delar; strategi- och analysfas, upphandlingsfas och avtals- och utvecklingsfas. Detta arbete innebär stora förändringar i arbetssätt och processer men också i tankesätt och kultur i inköpsfrågor såväl inom verksamhetsområde Inköp, service och logistik som i region Östergötlands alla verksamheter. Vi är mitt i den utvecklingsresan och behöver nu förstärkning för att kunna ta ytterligare steg i denna förändringsprocess.

Vill du vara med på vår spännande utvecklingsresa där du kan bidra till bra vård och bättre hälsa för region Östergötlands invånare? I rollen som Kategoriansvarig är du med och bidrar till framtidens hälso-och sjukvård!

Rollen som kategoriansvarig är en ny roll i organisationen som du får möjligheten att forma. Tre kategoriansvariga kommer att rekryteras till områdena IT, Medicinteknisk utrustning samt Facility Management med indirekt material och konsulter.

Vad erbjuder Region Östergötland dig?

Som kategoriansvarig får du en viktig roll i den spännande utvecklingsfas verksamheten går in i med syfte att vidareutveckla en inköpsorganisation som arbetar med kategoristyrt inköp. Du kommer att få bidra i arbetet med att utveckla affärsmässighet, struktur och rutiner för hela inköpskedjan.

Region Östergötland ligger i framkant gällande teknikutveckling, AI, digitalisering och andra spännande fokusområden kopplade till framtidens hälso- och sjukvård.

Region Östergötland vill också främja deras medarbetares möjlighet till balans i livet. Generösa friskvårdsmöjligheter, bra förmåner och flexibla arbetstider är också en del av erbjudandet. Centrum för verksamhetsstöd och utveckling är placerad mitt i centrala Linköping i trevliga och moderna lokaler.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som kategoriansvarig har du det övergripande ansvaret för inköpsstrategin i din huvudkategori med implementering, förankring och utveckling. Vidare innebär det samordning, uppföljning, leverantörskontakter, kontraktsmöten men även strategiskt arbete avseende avtalshantering genom att utveckla avtal och arbetssätt. Du kommer även ansvara för särskilt viktiga förhandlingar gentemot leverantörer. Genom tvärfunktionellt arbete i verksamheten analyserar ni affärsprocesser och fastställer besparingsmöjligheter och på så sätt ser du till att Regionens strategier efterföljs och kontinuerligt förbättras. Du kommer att ha ett nära samarbete med bland annat strategiska inköpare inom ditt område.

Publiceringsdatum
2020-03-20

Kvalifikationer
För rollen som kategoriansvarig ser vi att du har en akademisk utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du har drivit en inköpskategori framåt. Du har juridisk kunskap och kunskap i att tolka avtal, god systemvana samt en god svenska i tal och skrift. Du ska ha ett stort intresse och fallenhet för goda affärer. Vidare ser vi att du har flerårig erfarenhet av leverantörs- eller kundansvar med goda erfarenheter av komplexa avtals- och affärsfrågor.

Som person har du förmågan att ur ett helhetsperspektiv ta affärsmässiga beslut samtidigt som du har en naturlig förmåga att på ett förtroendeingivande sätt skapa och bygga relationer med personer både inom organisationen och utanför. Du är initiativtagande och ser till att initiera och driva utveckling av arbetssätt och processer. Vidare har du en god planeringsförmåga samt utbyter erfarenheter och idéer. För att lyckas i rollen bör du vara bra på att kommunicera.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Så ansöker du
Är du intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Region Östergötland med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com

Din ansökan vill vi ha via hemsidan www.experis.se senast den 2020-04-10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "19c20b0a-b9e7-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
5160295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: