Kategoriansvarig till Bagaren och Kocken
PSPartner / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Bagaren och Kocken startades 2005 av familjen Kihlberg som saknade en butik med spännande produkter för kök och hem. Bagaren och Kocken startades som en renodlad webbutik men öppnade 2007 en butik i Göteborg som snabbt blev en succé.
Idag är Bagaren och Kocken är en av Nordens ledande e-handlare inom sin kategori. 2017 omsätter bolaget 175 miljoner och befinner sig i stark tillväxt. Bagaren och Kocken lägger stor stolthet i att ha det bästa sortimentet till konkurrenskraftiga priser. Samtidigt strävar vi efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen och har blivit utsedda till årets e-handlare av Pricerunner fyra år i rad. Huvudkontoret, lagret och den fysiska butiken är belägna i Göteborg.
www.bagarenochkocken.seBagaren och Kocken ägs till majoritet av Egmont som är en av Nordens största mediakoncerner. Egmont är verksamma inom film, tv, biografer, tidningar, böcker, streamingtjänster, utbildningsmaterial, spelkonsoler och har ett brett utbud av digitala kommunikationskanaler, appar och spel. Egmont är en stiftelse och skänker varje år en del av sin vinst till välgörenhet genom Egmont Fonden - initiativ riktade mot främst barn och unga som behöver en hjälpande hand.
Har du erfarenhet av inköp, försäljning och/eller trading och vill utvecklas i ett tillväxtbolag?
Huvudarbetsuppgifter
• Du kommer vara en nyckelperson i att utveckla företagets produktförsäljning inom teknikkategorin och du kommer att fokusera på större leverantörer, varumärken och traders som erbjuder sina produkter på den internationella marknaden.
• Du kommer identifiera och utveckla leverantörer inom ditt produktsegment och självständigt ansvara för inköpsprocessen från prospektering, samtal och besök, till inköp och uppföljning.
• Du genomför inköpsplaner, analys av målgrupper och potentiella leverantörer.
Bakgrund och erfarenhet
• Högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom försäljning, inköp eller annat relevant område.
• Goda kunskaper i marginalberäkning och har goda kunskaper i Excel.
• Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.
• Förhandlingsvana och teknikintresse.
Publiceringsdatum2017-07-24Dina personliga egenskaperDu trivs i förhandlingssituationer och brinner för inköp, försäljning och att göra affärer med såväl nya som befintliga leverantörer. Det är viktigt för dig att genomföra dina uppdrag och nå dina mål, du är tävlingsinriktad och gör vad som krävs för att nå dit du vill. Du är självgående och proaktiv med en positiv attityd och motiveras av att bygga relationer. Du trivs med att arbeta strukturerat och har en analytisk och lösningsorienterad inställning. Du uppskattar att arbeta i en tempofylld vardag och bidrar med din positiva inställning och lösningsfokus för att utveckla vår affär.
Så ansöker duTjänsten är en tillsvidareanställning hos kund. Sök tjänsten genom att registrera din ansökan med ett personligt brev på vår hemsida. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart du kan. Ansvarig rekryteringskonsult är Anna Petersson, +46 761 717 645.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 3614798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.