Kategoriansvarig med inriktning digitalisering och innovation

Norrköpings kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Digitaliseringsavdelningen har omkring ett 90-tal anställda och är belägen i Pronovahuset vid Motala ström. På avdelningen pågår flertalet digitaliseringsprojekt som syftar till att förstärka olika verksamheter i kommunen med digitala hjälpmedel. Målet är att vara en kommun som är ledande och inspirerande i sitt sätt att föra arbetet med digitaliseringen framåt. Avdelningen ansvarar också för att utveckla och driva de IT-system, applikationer och telefonilösningar som används i kommunens verksamheter. Vi tar oss an morgondagens utmaningar redan idag!

https://play.norrkoping.se/norrkopings-digitaliseringsresa

ARBETSUPPGIFTER

Nu söker vi en affärsinriktad kategoriansvarig som ska jobba både strategiskt och operativt. I denna spännande tjänst axlar man rollen som kategoriansvarig för området Digital verksamhetsupplevelse. Denna kategori är ett samlingsnamn för alla de insatser som ska driva kommunens digitalisering framåt och tillvarata innovationskraften på marknaden.

Rollen innefattar ansvar och utveckling av affärsmodeller, för bland annat de digitaliseringsprogram som drivs inom kommunens olika kontor, med målsättning att sätta Norrköpings kommun på toppen av den offentliga sektorns digitalisering.

Rollen är ny och är en del av Digitaliseringsavdelningens eget affärsteam, Affärsstödet. Affärsstödets roll är att besitta expertis inom affärsområdet för att kunna vägleda tjänste- och avtalsägare genom hela affärsprocessen från tidiga analyser, strategiska beslut och kravställning till anskaffning, införande, förvaltning av avtal och uppföljning av leveranser. Du kommer även vara ett stöd för leverantörerna och vägleda dem i hur den offentliga affären fungerar och vad det innebär att vara leverantör till offentlig sektor.

Inom Affärsstödet kommer det finnas tre kategoriansvariga och en enhetschef. Teamet kommer tillsammans att arbeta fram arbetssätt, metoder och verktyg. Som del i teamet förväntas du bidra till denna utveckling och får stor möjlighet att påverka den.

Du kommer arbeta med bland annat affärsstrategi, förhandling, projektledning och implementering av lösningar, driva din kategori framåt och göra strukturerade uppföljningar i enlighet med de avtal som du förvaltar med olika leverantörer. Att kunna arbeta föränderligt är en del av rollen.

I denna roll ingår följande tjänsteområden:

• Innovation
• Projekt
• Förvaltning av objekt (Ekonomi, e-handel, HR)
• Stabsstöd (ITSM, licenser mm)
• Strukturellt stöd (övergripande avtal t ex konsulter)

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen bör du ha några års erfarenhet inom den digitala verksamhetsbranschen som exempelvis inköpare med inriktning IT, upphandlare inom offentlig verksamhet eller som account manager med stor erfarenhet från branschen. Utbildningsmässigt har du examen som ingenjör inom exempelvis industriell ekonomi, IT, YH inköpsutbildning eller har annan högskola/universitetsutbildning eller yrkeshögskola bakom dig som bedöms lämplig.

Du har bra ekonomisk förståelse och har kunskap om de regelverk som är tillämpliga i en kommunal verksamhet.

Personlighetsmässigt är du innovativt lagd, gruppspelare, är bra på att bygga relationer och är lösningsorienterad. Vidare är du trygg och stabil i dig själv och klarar av att gå "under luppen" från medias håll. Du förespråkar utveckling och ser alltid en väg framåt.

Meriterande är kunskaper i LOU och den offentliga affären.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökan via epost. Vänligen ansök via lediga jobb på norrkoping.se . Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig Victoria Marks på 070-606 2911 victoria.marks@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall på 011-15 30 12 eller anna-karolina.gradvall@norrkoping.se

Sista ansökningsdatum är den 17 maj.



Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-04-29

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset
60181 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
Rådhuset
60181 Norrköping

Jobbnummer
4757522

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: