Kategoriansvarig

Klaravik AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klaravik AB i Karlstad, Arvika, Trollhättan, Köping, Uddevalla eller i hela Sverige

På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare med säljare av maskiner, verktyg och fordon. Förra året sålde vi maskiner för 2,8 miljarder och under 2022 pekar prognosen på ytterligare tillväxt. På Klaravik söker vi ständigt talanger som vill hjälpa oss att fortsätta förändra branschen och skapa världens bästa auktionssystem!

Vi sysselsätter auktionsmäklare i hela landet, administrativ personal på vårt huvudkontor i Karlstad, utvecklare och webbdesigners på vårt kontor i Lund. Vi är idag drygt 160 medarbetare på Klaravik, varav 49% är kvinnor och 51% är män. Nu söker vi en ny spännande tjänst som ansvarig för våra auktionskategorier till huvudkontoret i Karlstad.

Vad ditt jobb blir:
Har du erfarenhet av produktansvar, utveckling av kategorier eller försäljning inom våra segment? Och kanske har en bakgrund inom entreprenad- eller maskinbranschen? Då finns här ett riktigt spännande jobb! Som kategoriansvarig i vårt nya team, som ska driva kvalitet och branschens bästa kundupplevelse, jobbar du för att utveckla vår affär med kundnöjdhet som högsta prioritet. Din roll i teamet blir att stå för expertis och sakkunskap om de maskiner, verktyg och fordon som auktioneras på Klaravik för att vi genom kvalitet ska skapa maximal kundnytta.

I teamet ingår i skrivande stund åtta personer varav en teamleader som tillsammans jobbar för faktariktiga, målgruppsanpassade och gedigna auktionsunderlag. I ditt arbete sätter du kunden i förarhytten och främsta rummet i allt du gör, men du har också som uppgift att förbättra våra kategoriers prestation genom uppföljning av tydliga KPI:er och försäljningsmål. Du blir också en nyckelspelare och kunskapskälla internt på företaget när det kommer till produktkunskap, där du samverkar och kommunicerar med reklamationsgrupp, auktionsmäklare och marknadsavdelning för ett effektivt förbättringsarbete.

Vi söker dig som:
Trivs med en varierande och spännande vardag, där ingen dag är den andra lik. Du är analytisk, lösningsorienterad, strukturerad och har förmågan att driva utveckling självständigt genom att kombinera operativt och strategiskt arbete. Då du har en rådgivande funktion och samarbetar både inom teamet och med andra avdelningar har du lätt för att bygga relationer och kommunicera så att mottagaren förstår.

Då vi hela tiden utvecklar organisationen och våra sätt att arbeta ger rollen dig även en unik möjlighet att få vara med och sätta strukturer och arbetssätt från grunden i ett snabbt växande företag med höga ambitioner.

Erfarenhet av digital utveckling, våra kategorier (till exempel lantbruk, entreprenad, fordon och bygg) såväl som lönsamhetsanalys och kategoriutveckling är meriterande.

Detaljerna
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Lön: Fast månadslön
Ansökan: Senast 18/4
Kontaktperson: Andrea Elfman: andrea.elfman@klaravik.se
Processen: Vi tillämpar personlighets- och problemlösningstester i urvalet

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-04-04

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klaravik AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klaravik AB (org.nr 556881-8693)

Kontakt
Andrea Elfman
andrea.elfman@klaravik.se
0790060044

Jobbnummer
6502709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klaravik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klaravik AB: