Karriärvägledare

Yrkescentrum i Sverige AB / Personaltjänstemannajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Yrkescentrum i Sverige AB i Linköping, Norrköping, Haninge, Jönköping, Karlstad eller i hela Sverige

Vi söker en driven karriärvägledare som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning.

Du kommer arbeta i ett fantastiskt team på Yrkescentrum med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete.

Tjänsten är på 50-75 %, med arbetstid måndag-fredag.

I rollen som karriärvägledare bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Publiceringsdatum
2023-06-27

Kompetenser
Alternativ 1

Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande

• Studie- och yrkesvägledning

• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

• Arbete med social- och gruppsykologi

• Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Effektiv, noggrann, välorganiserad, engagerad och har lätt för att förstå avtalsrelaterade frågeställningar.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Yrkescentrum i Sverige AB (org.nr 559147-5800), https://yrkescentrum.se/

Arbetsplats
Yrkescentrum

Kontakt
Anjam
anjam@yrkescentrum.se

Jobbnummer
7917612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Yrkescentrum i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Yrkescentrum i Sverige AB: