Karriärkonsult till Rusta och Matcha.
Jobbstep in Sweden AB / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
2025-03-17
Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbstep in Sweden AB i Göteborg,
Varberg,
Värnamo,
Kristianstad,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Bli vår nya karriärkonsult i Munkebäck, Göteborg - välkommen med Din ansökan idag!
VILKA ÄR VI?
Jobbstep arbetar på uppdrag från Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha 2 (ROM2). "ROM2" är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid och våra karriärkonsulter stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier. Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan!
OM TJÄNSTEN:
• Karriärkonsult på deltid initialt 50% med placering på vårt nya kontor som vi kommer att öppna i Munkebäck.
Baserat på deltagarantalet är tjänsten 50% till att börja med, med god möjlighet till utökning när deltagarantalet ökar.
• Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Månadslön enligt överenskommelse.
Som karriärkonsult hos Jobbstep kommer du vara med att ansvara för och bygga upp verksamheten på ditt kontor.
En del av arbetet innebär att arbeta individuellt med deltagarna och den övriga tiden lägger du på ditt befintliga nätverk av arbetsgivare, samt att utveckla och utöka detta för att optimera chanserna att kunna matcha dina deltagare mot rätt arbetsgivare. Att samarbeta med de lokala och regionala utbildningsanordnarna ingår också i ditt arbete, då utbildning är ett valbart alternativ för deltagarna.
Som karriärkonsult kartlägger du dina deltagares kunskaper och mål och ni skapar tillsammans en gemensam planering framåt som ni följer. Givetvis ser du till att CV och personligt brev håller högsta kvalitet, coachar inför intervjuer och stöttar deltagaren med samtal och digital utveckling då det behövs.
I arbetsuppgifterna ingår också administrativt arbete i våra interna system och rapportering till Arbetsförmedlingen.
Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla veckoaktiviteter så som exempelvis aktiviteter i grupp med deltagarna.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är:
• En säljare ut i fingerspetsarna: Du älskar att skapa affärer, knyta nya kontakter och drar dig inte för att lyfta luren för att utöka ditt redan imponerande kontaktnät av arbetsgivare!
• Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar.
• Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra.
• Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat.
Du är även en god administratör och har en god datavana då tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt.
Erfarenhet av exempelvis Workbuster och Arbetsförmedlingens "Mina sidor för fristående aktörer" är meriterande.
KRAV FÖR TJÄNSTEN:
Vi söker dig som har arbetat inom arbetsområdet jobbmatchning/rekrytering i minst 2 år och nu söker nya utmaningar.
Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.
Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2:
Alternativ 1
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
SAMT
Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, oavsett bransch. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning.
SAMT
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar.
• Rekrytering.
• Omställningsarbete för arbetssökande.
• Studie- och yrkesvägledning.
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
• Arbete med social- och gruppsykologi.
• Karriärvägledning.
Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN:
• Du kan ett eller flera språk utöver svenska och engelska.
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
ANSÖKAN:
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via mejl till:
maria@jobbstep.se senast den 30 april 2025.
Vid frågor ang. tjänsten mejla
maria@jobbstep.se eller ring Maria Aavisto 076 - 034 31 34
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-30
E-post:
maria@jobbstep.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Karriärkonsult".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbstep in Sweden AB (org.nr 559312-2186),
http://www.jobbstep.se Kontakt Maria Aavisto
maria@jobbstep.se 0760343134 Jobbnummer 9225215