Kanslist/verksamhetsutvecklare till Alviks IK

Alviks Ik / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alviks Ik i Luleå

Vi söker dig som är flexibel och självständig, dig som vill som vill ta vår förening till nästa nivå. Alviks IK bedriver verksamhet inom både fotboll och innebandy för barn, ungdomar och vuxna. Att bli vår nästa Kanslist / Verksamhetsutvecklare är en givande och mycket viktig roll i föreningen. Låter detta spännande, tveka inte att söka. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Alviks IK Alviks IK grundades 1933 av ett gäng killar vars målsättning var att Alviks IK skulle spela allsvensk fotboll. Sedan 1954 är nuvarande Liko Arena den platsen där fotbollen utövas. Alviks IK aktiverar idag ca 400 spelare i åldern 6 år och uppåt i regelbunden träning. Alviks IK har verksamhet inom fotboll samt innebandy och deltar med samtliga lag från 7 år och uppåt i sammandrag/seriespel och cuper.
Detta är ett flexibelt och självständigt arbete med kombination av administration och utveckling. Att arbeta som kanslist/verksamhetsutvecklare innebär att arbeta självständigt, brett och utåtriktat. Du bygger och underhåller kontakter med samarbetsorganisationer samt inom den egna organisationen, t.ex. genom att stötta upp vid föreningsutveckling, stötta nybildade lag samt befintliga lag med verksamhetsupplägg, men även praktiska saker som materialbeställningar.
Rollen innefattar även administrativa uppgifter på kansliet, så som ekonomisk administration, löner, löpande bokföring, fakturahantering, medlemshantering, samt materialförvaltning.
Alviks IK samarbetar med Antnäs BK, vilket gör att som kanslist/verksamhetsutvecklare kommer du att stötta bägge dessa föreningar.
DU KOMMER OCKSÅ:
• Vara drivande i projekt, lägerverksamhet, fotbollsskola med mera.
• Budgetera, marknadsföra och administrera.
• Hantera våra sociala kanaler, Facebook, Instagram etc.
• Sköta de administrativa systemen, Laget, Sportadmin, IdrottOnline etc.
• Operativt stöd för verksamheten, så som säkerställa att kafét på Liko har varor och rätt förutsättningar.
• Söka projektmedel och sponsorer
Din profil: Vi söker dig som älskar föreningsliv, som ser nyttan och vikten med vår verksamhet. Du trivs i möten med människor, har ett gott bemötande och är serviceinriktad. Du har lätt för att kommunicera i tal, skrift och digitala miljöer. Du har lätt för att samarbeta med medlemmar samt samarbetspartners. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av fotbollsverksamhet då rollen innefattar att stötta våra ungdomslag i deras verksamhet och utveckling.
Rollen är mångfacetterad, så det är av stor vikt att du är strukturerad och prestigelös. Ena dagen är det administration och medlemsregistret som tar all din tid. Andra dagen är du runt och hämtar varor som ska upp till Liko. Högt och lågt men allt lika viktigt.
För att lyckas som kanslist/verksamhetsutvecklare är det viktigt att du har förmåga att ta initiativ, planera och genomföra aktiviteter och på ett strukturerat sätt nå uppsatta mål. Olika former av problemlösning är en del av det vardagliga arbete och du behöver arbeta proaktivt.
Du har god vana av att arbeta samt sätta dig in i nya i IT-system. Officepaketet, speciellt Outlook, Word, Excel och Powerpoint är en förutsättning att du känner dig trygg i.
Vidare ser vi att du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Då rollen innefattar den dagliga ekonomiska redovisningen krävs lämplig utbildning, alternativt erfarenhet av detta. B-körkort och bil ett krav.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning, heltid. Mestadels dagtid men det förekommer arbete vissa kvällar och helger. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Rollen är den enda anställda på kansliet, andra avlönade är tränarna på seniornivå, övriga inom organisationen arbetar på ideell basis.

Publiceringsdatum
2022-10-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-26

Adress
Alviks Ik
Alviksvägen 132
97593 Luleå

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alviks Ik
Alviksvägen 132 (visa karta)
975 93  LULEÅ

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: jobb@alviksik.se

Kontakt
Ledamot
Sofie Casselgren
jobb@alviksik.se
070-3109118

Jobbnummer
7127383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alviks Ik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alviks Ik: