Kanslisekreterare
Burlövs kommun, Kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansli i Burlöv I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människor och till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande.
Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för den strategiska och övergripande nivån för utveckling av kommunen. Dessutom har förvaltningen en servicefunktion åt den politiska ledningen och kommunens övriga intressenter.
Kansliavdelningen ansvarar för administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott samt ger stöd och service till tjänstemannaorganisationen i juridiska och administrativa frågor.
Publiceringsdatum2014-02-28ArbetsuppgifterSom kanslisekreterare är du en länk mellan förvaltningar och nämnder, kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Vi söker dig med hög servicenivå då arbetet innebär många kontakter både inom och utanför förvaltningen.
Du ansvarar för den administrativa nämndprocessen genom att bevaka, förbereda, organisera och hantera beslutshandlingar före och efter sammanträdet. Sekreterarskap i nämnd eller utskott kan bli aktuellt. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av kansliavdelningens administrativa rutiner samt utföra andra nämndadministrativa uppgifter. Arbete med kommunens ärendehanteringssystem är centralt och du måste vara intresserad av att använda modern IT-teknik som verktyg i ditt arbete.
Du ska självständigt kunna utföra visst utredningsarbete, upprätta och handlägga yttranden, svara på remisser och författa tjänsteskrivelser. En viktig arbetsuppgift är administrationen kring anordnande av de allmänna valen.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller juridik. Du är samhällsintresserad, har en god förmåga att ta initiativ och en synnerligen god känsla för ordning och reda.
Arbetet kräver att du har god kunskap om politiskt styrda organisationer. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, helst med inriktning mot administration och utvecklingsarbete, ser vi som meriterande.
Du är en skicklig användare av Officepaketet och talar och skriver utmärkt svenska. Du kan arbeta självständigt och skapar goda relationer. Du håller tidplaner och ser det som självklart att alltid leverera högsta kvalitet. Du tar stort eget ansvar för ditt arbetsområde.
Tjänsten kräver stresstålighet, ett intresse för detaljer och stor integritet. Bredden på uppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-05-19 Tillsättning sker under förutsättning att övertalighet ej uppstår i samband med pågående omorganisation., upphör: 2015-04-30 Föräldraledighetsvikariat
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-16
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A379943
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKanslichef Charlotta Wemme Dehlin 040-43 93 87
Facklig kontaktFacklig företrädare kan nås via kommunens växel 040-43 90 00
FöretagBurlövs kommun, Kansli
AdressBurlövs kommun, Kansli
Box 53
23221 Arlöv
Jobbnummer 1793953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.