Kanslisekreterare

Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg

Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp stadens verksamheter. I detta ingår att leda och samordna stadens strategiska planering, uppföljning av verksamheterna och dess resultat, beredning av beslutsunderlag och utförande av särskilda uppdrag, utveckling av stadens styrmodell och ägarstyrning av stadens bolag samt att bistå med specialiststöd och utförande av delegerade verksamheter och projekt.

Stadsledningskontorets Juridiska Avdelning har som uppdrag att svara för samordningen av Göteborgs Stads juridiska verksamhet, att stödja kommunledning, stadens nämnder, förvaltningar och bolag i juridiska frågor samt att vara sekretariat åt kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och ungdomsfullmäktige. Juridiska Avdelningen är organisatoriskt indelad i tre enheter. Enheten för KF/KS sekretariat svarar bl a för att kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslutsarbete bedrivs med hög kvalitet. En av medarbetarna vid enheten för KF/KS sekretariat ska vara föräldraledig och vi söker nu en kanslisekreterare under denna period.

Publiceringsdatum
2012-01-18

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta för hela enheten med frågor som företrädesvis hanteras inom
KF/KS sekretariat. Uppgifterna består främst av att ge stöd i ärendeprocessen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige m fl utskott och beredningar, vilket innebär hantering av frågor och uppgifter inför, under och efter sammanträden. Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad och har god förmåga att organisera och prioritera.
I arbetsuppgifterna ingår olika protokollsuppgifter för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, att svara för uppdatering av stadens författningssamling och styrdokument samt att biträda vid arkivfrågor. I uppgifterna förekommer även utredningar av olika slag, att inom avdelningen handlägga och bereda frågor företrädesvis av förvaltnings- och kommunalrättslig karaktär samt uppgifter avseende information, rådgivning och hantering av beslutsunderlag.
Juridiska Avdelningen har ett processinriktat arbetssätt och arbetar mycket med kunskapsdelning och värdegrundsfrågor. Medarbetarnas kompetensutveckling har en central roll på enheten.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten skall ha en akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning eller motsvarande samt erfarenhet av arbete med liknande uppgifter i offentlig förvaltning.
Du ska vara utåtriktad, ha serviceanda och lätt för att skapa goda relationer till dina uppdragsgivare. Arbetet kräver noggrannhet, gott omdöme och förmåga att arbeta på ett självständigt och strukturerat sätt. Vi ställer krav på god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 40/40 Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde - 2012-03-12 eller enligt överenskommelse, upphör: vikariat 2012-03-12 -- 2013-02-28

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A251641
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Lange, 031-368 04 00
Malin Hagenklev, 031- 368 04 21

Facklig kontakt
Ywonne Bergkvist, 031-368 03 62
Stefan Granlund, 031-368 04 85

Företag
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Adress
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Jobbnummer
1132563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret: