Kanslichef/Kommunsekreterare
Vaxholms Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaxholms Stad i Vaxholm Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.
För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.seKansliet är en av fem enheter på kommunledningskontoret. Kansliets huvuduppgift är att stödja kommunfullmäktige, kommunstyrelse och kommunchef i arbetet med att styra och leda kommunen, samt att ge service till övriga verksamheter. I detta ligger registratur, stadsarkiv och utredningar. En viktig del av stödet till den politiska ledningen och de politiska organen är det dagliga arbetet med ärendeberedning, utredningar, sammanträdesadministration och annat kanslistöd. Målet för verksamheten är en väl fungerande och effektiv ärendeprocess under ständig utveckling.
Publiceringsdatum2014-09-09ArbetsuppgifterBefattningen innebär att vara ansvarig för kansliet parallellt med att arbeta som kommunsekreterare. Du ansvarar för löpande ärendeberedning, personalledning av gruppen samt fungerar som sekreterare till bland annat kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden. I detta ingår att vara stöd till politiker, tjänstemannaledning och handläggare, driva utvecklingen av administrativa rutiner och ärendehanteringsprocessen samt svara för mindre utredningsuppdrag, projekt och arbetet med valadministrationen vid de allmänna valen eller folkomröstningar. Du kommer tillsammans med kommunjuristen att leda utvecklingen av Vaxholms gemensamma administrativa rutiner.
KvalifikationerDu har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning och några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Vi vill även att du har erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärendehanteringssystem. Erfarenhet av kommunal verksamhet, utrednings- och projektarbete är meriterande.
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och kan självständigt driva processer vidare.
Du förstår komplicerade språkliga underlag och producerar dokument av hög kvalitet med ett enkelt och lättbegripligt språk Du är lugn stabil och kontrollerad i stressituationer.
Du får gärna ha haft personalansvar. Som ansvarig är det avgörande att du har lätt för att samarbeta, tar initiativ och föreslår förbättringar. Personlig lämplighet är avgörande.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via länk i annonsen. Urval sker löpande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-22
Ange följande referens när du ansöker: A418304
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Wiklund, Kommunchef 08-541 709 00
Maria Nilsson Berg, HR-konsult 08-541 708 21
FöretagVaxholms Stad
AdressVaxholms Stad
Box 1
18583 Vaxholm
Kontorsadress18583 Vaxholm
Jobbnummer 1990696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.