Kanslichef i Höörs kommun, 100%, t v

Höörs kommun, Kommunledningskansli / Ekonomichefsjobb / Höör
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Höör, Hörby, Eslöv, Perstorp, Svalöv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höörs kommun, Kommunledningskansli i Höör

Höörs kommun har cirka 15 500 invånare och ligger mitt i Skåne, på gränsen mellan slättlandskapet och skogsbygden. Ett blomstrande kulturliv, ett omväxlande frilufsliv och skön natur gör Höörs kommun attraktiv, både att bo i och besöka. I Höör är det nära till allt. Du tar dig snabbt med tåg till de större skånska städerna och Köpenhamn. Höör är en tillväxtkommun i en dynamisk region.

Publiceringsdatum
2014-10-27

Arbetsuppgifter
Kommunkansliets huvuduppdrag är att svara för kommunens centrala ärendehantering och sköta sekreterarskapet i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott samt övriga nämnder. I ansvarsområdet ingår arkivfrågor och att driva processen mot införande av e-arkiv. Idag genomförs en gemensam förstudie till e-arkiv tillsammans med kommuner i Skåne Nordost.
Kanslichefen är chef för kommunkansliet som är en del av kommunstyrelsens ledningskontor. Kommunkansliet har sju medarbetare.
Som kanslichef skapar du förutsättningar för att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och präglas av arbetsglädje, delaktighet och engagemang. Tillsammans med dina medarbetare fortsätter du att utveckla kanslienheten, som kännetecknas av effektiv administration med modern teknik genom bl.a. vårt digitala dokument- och ärendehanteringssystem W3D3. Stort fokus läggs på möjligheter till effektivisering av kommunens administrativa processer, där e-förvaltning är en viktig del.
I uppdraget ingår även att vara kommunens förvaltningsrättsliga expert.
Du arbetar direkt under kommundirektören, som är kommunens högste tjänsteman.

Kvalifikationer
Du ska ha en för tjänsten relevant högskoleutbildning, gärna juristexamen.
Flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom ansvarsområdet är ett krav. Du ska ha erfarenhet av arbetsledning liksom av arbete i en politiskt styrd organisation.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du måste vara en god kommunikatör samt ha en god stilistisk förmåga. Du är analytisk, strukturerad och noggrann samt har förmåga att prioritera. Samarbetsförmåga, bemötande och servicekänsla är viktiga egenskaper liksom omvittnat goda ledaregenskaper och förmåga att entusiasmera medarbetarna och därigenom skapa trivsam arbetsmiljö med goda prestationer.

Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta nedanstående kontaktpersoner.

ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval

Höörs kommun tillämpar rökfri arbetstid

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 56/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Lindhe, Personalchef 0413-281 88
Michael Andersson, Kommundirektör 0413-281 60

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0413-28000

Företag
Höörs kommun, Kommunledningskansli

Adress
Höörs kommun, Kommunledningskansli
Södergatan 28
24321 HÖÖR

Kontorsadress
Södergatan 28 24321 HÖÖR

Jobbnummer
2046111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höörs kommun, Kommunledningskansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höörs kommun, Kommunledningskansli: