Kanslichef Håbokommun

Experis / Ekonomichefsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Håbo, Österåker, Järfälla, Enköping, Täby eller i hela Sverige

Håbo kommun ligger vid en attraktiv miljö med Mälarens vatten och naturen nära inpå. Det är en av Sveriges viktigaste tillväxtregioner med Stockholm runt knuten och vi bygger tillsammans vidare på goda och det hållbara samhället.

Om Håbo kommun

Centralort i Håbo är Bålsta. Där bor flertalet av kommunens drygt 21 000 invånare. Håbo ligger centralt med tre flygplatser inom 40 minuters bilresa. Sysselsättningen och tillväxten är bland de högsta i länet. Här finns både tillverkningsindustri, hälsoföretag och hantverkare. Håbo kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med ungefär 1600 medarbetare. Ökande inflyttning och fortsatt tillväxt förutses de kommande åren. En av de viktigaste antagna tillväxtstrategierna är att erbjuda kommuninnevånarna en kvalitativt god kommunal service.

Håbo kommuns kanslienhet söker nu en ny kanslichef som har ett uttalat intresse för att strategiskt och operativt utveckla och leda en kostnadseffektiv och kvalitetssäkrad ärendeberedning.

Publiceringsdatum
2017-10-31

Dina arbetsuppgifter
Som kanslichef kommer du ha personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för kanslienheten. På kansliet arbetar 6 medarbetare inom områdena ärendehantering, arkiv, registratur, nämndadministration och utredningsarbete Du kommer att arbeta nära våra förtroendevalda politiker, kommundirektören, kommunens tjänstemannaledning, andra chefer och handläggare inom kommunen. Arbetet kräver att du tar ett helhetsperspektiv inom bland annat ärendeberedning, styrande dokument, dokument- och informationshantering och arkiv. I arbetet ingår även att arbeta med kommunövergripande utredningar som gäller verksamhetsområdet.

Kommunens fokus på förändring och utveckling kräver ett högt utvecklingstempo och en god processförståelse. Kanslichefen rapporterar till Ekonomi-/vice kommundirektör.

Vem är du

Du är utbildad statsvetare, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt samt att du har några års erfarenhet av ledarskap i en politiskt styrd organisation inom verksamhetsområdet. Du är duktig på att kommunicera, inspirera och driva offentlighetens uppdrag tillsammans med kansliets medarbetare. Du ska ha erfarenhet av ärendehantering och nämndadministration inom kommun eller landsting. Det är även meriterande om du har erfarenhet av digitaliseringsarbete inom offentlig sektor. Uppdraget ställer krav på förmåga till helhetssyn, samarbete med övriga förvaltningar samt en aktiv omvärldsbevakning. Erfarenhet av utredningsarbete är meriterande. Du arbetar mål- och resultatinriktat och har förmågan att driva utveckling av arbetssätt och processer. Vi ser att du har god systemvana samt är en skicklig kommunikatör både i tal och i skrift.

Tjänsten som Kanslichef är en säkerhetsklassad tjänst i Håbo kommun och registerkontroll kommer att genomföras för den som erbjuds tjänsten.

Frågor och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Executive, kontakta gärna chefsrekryteringskonsulten Louise Harrysson 073-059 82 41 för frågor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-07
Ange följande referens när du ansöker: 33417
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Richtnér Natalie.Richtner@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
11360
11360 0305

Kontorsadress
Kungsgatan 5

Jobbnummer
3778022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: