Kanslichef för kansliet till det nationella vårdkompetensrådet

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Vid årsskiftet 2020 inrättades det Nationella vårdkompetensrådet, som långsiktigt ska samordna, kartlägga och verka för att effektivisera kompetensförsörjningen av personal inom hälso- och sjukvården. Rådet är placerat på Socialstyrelsen med ett tillhörande kansli. Socialstyrelsen gör bl.a. en lång rad insatser för att hälso- och sjukvården ska ha en effektiv och hållbar kompetensförsörjning.

Du kommer att leda och samordna kansliets arbete. I ansvaret ligger att planera för, stödja, utveckla och följa upp kansliets arbete, dock inte personalansvar. I ansvaret ligger också att leda genomförandet av arbetet, men även att vara en del i det operativa arbetet med att ta fram underlag och information samt bereda ärenden. Din roll som kanslichef innebär även dialog och kontakter med såväl rådet som andra intressenter. I arbetsuppgifterna ingår att ha en överblick över Socialstyrelsens arbete med kompetensförsörjning och att omvärldsbevaka.

Vi söker dig som har
• akademisk utbildning som myndigheten bedömer vara relevant
• erfarenhet av att arbeta med och goda kunskaper om hälso- och sjukvårdssystemet
• flerårig erfarenhet av arbete i en projektledande eller samordnande roll
• mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska
• god samarbetsförmåga

Arbetsuppgifterna kräver att du är analytisk och strukturerad. Vid rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete med kompetensförsörjnings- och/eller utbildningsfrågor
• erfarenhet av utredningsarbete i offentlig verksamhet
• erfarenheter av att arbeta konsultativt gentemot Socialstyrelsens intressenter
• kunskap om högskoleutbildningar till yrken inom hälso- och sjukvården.

Anställningsinformation
Anställningen är en visstidsanställning på 2 år, på heltid, med start snarast. Placeringen är på Analysavdelningen, enheten för Hälso, sjukvård och tandvård 3, i Stockholm. Din tjänstetitel är utredare.

Välkommen med din ansökan senast den 1 november 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-33485/2020.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Lena Hellberg. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Om Socialstyrelsen

God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-10-19

Ersättning
Mån lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Socialstyrelsen (org.nr 202100-0555), http://www.socialstyrelsen.se

Jobbnummer
5405677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: