Kanslichef

Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt - såväl våra brukare som oss medarbetare emellan.

Publiceringsdatum
2024-02-14

Arbetsuppgifter
Är du en trygg och lösningsorienterad ledare med intresse av att arbeta i en arbetsmiljö som präglas av glädje, gemenskap och inställningen att ingenting är omöjligt? Avdelningen för gemensam administration söker en kanslichef som kommer leda personal inom det administrativa området. Som kanslichef kommer du att spela en central roll i att leda medarbetare genom att utveckla, leda, samordna och kvalitetssäkra de administrativa processerna.

Låter detta som en intressant tjänst? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Som kanslichef kommer du ansvara för verksamhet och arbetsleda personal på enheten inom följande huvudområden;
• Nämnd- och utskottsadministration
• Registratur och diarie
• Arkiv och gallring
• Juridisk rådgivning och stöd
• Reception och post

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kanslichef ser vi att du har högskole/universitetsutbildning inom området juridik, offentlig förvaltning, statsvetenskap. Du har minst ett års chefserfarenhet har arbetat i offentlig förvaltning. Vi ser det som en självklarhet att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i liknande roller inom det administrativa arbetet tidigare. Har du erfarenhet av att arbeta med offentliga handlingar och ärenden inom det ser vi detta som positivt.

Som vår nya kanslichef har du förmågan att självständigt fatta beslut och få saker att hända. Du är en tillitsfull ledare som har lätt för att delegera ansvar och följa upp, samt har förmågan att prioritera verksamhetens behov. Du är en lyhörd, anpassningsbar och lösningsorienterad person.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Information om tester:
Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C177075 - 2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen

Kontakt
HR-specialist
Hannah Bjerke Nilsson
hannah.bjerke.nilsson@halmstad.se
+46 720833876

Jobbnummer
8468706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Staben, Socialförvaltningen: