Kanslichef
Lindesbergs kommun / Ekonomichefsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Brinner du för demokrati, politik och samhällsfrågor? I den här tjänsten befinner du dig mitt i navet mellan politik, kommunens invånare och tjänstepersoner. Vi söker en kanslichef som är kommunikativ och vill leda en enhet med flera olika specialister utifrån ett helhetsperspektiv.
Uppdraget
Kanslienhetens uppdrag är att ge stöd och service till politiska företrädare och chefer i organisationen. I rollen som kanslichef ansvarar du för 10 medarbetare inom kommunikation och webb, arkiv, finskt förvaltningsområde, nämndadministration och registratur, kommunjuridik och dataskyddsarbete. Du har fullt ansvar för både verksamhet, personal och ekonomi. Du förväntas leda det fortsatta utvecklingsarbetet på enheten med fokus på bl.a. digitalisering, E-tjänster, utveckling av processer och arbetsrutiner, GDPR, informationssäkerhet och utveckla utbildning för handläggare i ärendehantering.
I arbetet ingår tät kontakt med politiken men även att ge stöd och service till allmänheten. Du ansvarar för kommunens nämndadministration och fungerar som sekreterare i kommunfullmäktige. Gentemot förtroendevalda och handläggare är du ett stöd i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. I tjänsten igår även att på uppdrag av kommundirektör och stabschefer genomföra olika utredningsuppdrag. Du fungerar även som valsamordnare i samband med val.
Du är en del i kommunledningskontorets ledningsgrupp som arbetar med kommunövergripande frågor med fokus på stöd och service. Du ingår i olika nätverk och samverkan externt är en viktig del i tjänsten.
Kvalifikationer
Akademisk utbildning gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning. Du har erfarenhet av administrativt arbete inom politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har ledarerfarenhet men inget krav, vi värdesätter dina personliga ledaregenskaper främst. Erfarenhet av projektledning eller förändringsledning ser vi som positivt.
Vi söker dig som är kommunikativ, relationsinriktad och har ett coachande ledarskap. Du är tydlig och strukturerad samtidigt som du leder genom att vara lyhörd. Du kommer leda en grupp specialister där du som ledare har helhetsperspektivet. Detta förutsätter även flexibilitet och att du kan snabbt växla fokus mellan olika områden. Det är viktigt att du är strukturerad och kan prioritera. Du har självklart goda IT-kunskaper, behärskar svenska i tal och skrift och har en välutvecklad känsla för service.
Publiceringsdatum2018-05-23Övrig informationTillträde september eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på
www.flyttatilllindesberg.se Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-06
Ange följande referens när du ansöker: KS 2018/212
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFörvaltnings- och ekonomichef Gunilla Sandgren 0581-817 17
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5
Jobbnummer 4160997
Observera att sista ansökningsdag har passerat.