Kanslichef

Skurups kommun, Kommunövergripande stab / Ekonomichefsjobb / Skurup
2016-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kanslichef" (publicerad 2017-11-15) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Skurup, Svedala, Ystad, Sjöbo, Trelleborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skurups kommun, Kommunövergripande stab i Skurup

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

Vill du vara med och skapa framtiden?
Skurups kommun är en offensiv kommun som med kreativa och utvecklande krafter verkar för att skapa en kommun i tiden och för framtiden. Med dess geografiska läge och goda infrastruktur, samt med en skola med hög effektivitet och goda studieresultat, en vård och omsorg i världsklass samt övrig kommunal service med stor inlevelse och hög leverans.
Arbetsgivaren verkar för en dynamisk arbetsplats där kreativitet, handlingskraft och professionellt förhållningssätt råder. Utveckling ses som en självklarhet.

Som kanslichef är du organisatoriskt direkt underställd kommundirektören och ansvarar för alla inom kansliet förekommande frågeställningar. Kanslienheten är organiserad inom kommunövergripande staben. Som kanslichef kommer du att ingå i ledningsgruppen och verka för vidareutveckling av vår fantastiska kommun.

Kanslienhetens uppdrag är att säkerställa en god kvalitet på de underlag som ligger till grund för politiska beslut. Kanslienheten består av kansliadministration, juridik, kommunarkiv och kontorsvaktmästare. Kanslienhetens uppgift är bland annat att bereda ärenden och vara sekretariat till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen.

Publiceringsdatum
2016-04-28

Arbetsuppgifter
Personalansvar för enhetens medarbetare.
Leder arbetet på kansliet och levererar intern och extern service.
Sekreterarskap i kommunstyrelsen samt kommunfullmäktige.
Rådgivande i juridiska frågor samt även handlägga juridiska ärenden/frågeställningar.

Kanslienhetens ansvarsområden utgörs av:
• Ärendeberedning, sammanträdesstöd, expediering av protokoll och diarieföring.
• Internt stöd i organisationen avseende administrativa frågor.
• Utveckla och kvalitetssäkra kommunens ärende- och dokumenthantering.
• Ansvar för genomförande av allmänna val.
• Vårda, förvara och tillgängliggöra handlingar i kommunarkivet.
• Juridiska ärenden.

Som kanslichef har du ansvaret för att leda, samordna och utveckla kansliets verksamhet samt stödet till den politiska ledningen. Du rapporterar till kommundirektören och har personalansvar för din enhet.
Du har lätt att föra dialog med politik och förvaltningar samt kan förmedla vikten av en väl fungerande administration. Utveckling är en viktig del och du behöver vara en nyfiken, handlingskraftig och resultatorienterad person. Du är bra på att analysera, prioritera, planera, organisera och följa upp.
Som ledare har du personlig mognad, är tydlig, har ett engagemang och förmåga att inspirera och coacha dina medarbetare.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning, företrädesvis inom statskunskap/juridik, eller annan utbildning inom området och kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning. Du bör ha tidigare chefserfarenhet och erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat.

Den vi söker är en person som stimuleras av att hitta lösningar, tänka nytt och har ett strategiskt tänkande. Du kan strukturera komplicerade frågor samt kommunicera lösningar på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du samverkar och arbetar tillsammans med andra för kommunens bästa.
Förhållningssättet ska präglas av tillgänglighet, dialog och professionalism.
Vi arbetar företrädesvis i olika teamsammansättningar, vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta, är kreativ, noggrann samt positiv med hög servicekänsla. Helg och kvällsarbete förekommer. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Rekrytering sker löpande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-11-01, eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-19
Ange följande referens när du ansöker: A568677
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Willman, Kommundirektör 0411-536122
Dao Davidsson Personalchef 0411-536020

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0411-536000

Företag
Skurups kommun, Kommunövergripande stab

Adress
Skurups kommun, Kommunövergripande stab
St Torgg. 4
27480 Skurup

Kontorsadress
St Torgg. 4 Skurup

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2811335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skurups kommun, Kommunövergripande stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skurups kommun, Kommunövergripande stab: