Kansliadministratör till Rekrytering och bemanning i Stockholm

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till Rekrytering och bemannings enhetskansli.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Rekrytering och bemanning är en enhet inom HR-avdelningen med bred kompetens som ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Enheten består av cirka 200 medarbetare som nationellt ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration.

Rollen som administratör ger stora möjligheter till att få inblick och kunskaper om hur myndigheten, avdelningen och enheten fungerar, vilket gör att administratören verkligen blir spindeln i nätet!

Publiceringsdatum
2023-09-21

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du ingå i enhetens kansli tillsammans med andra stöd-, specialist- och utvecklingsfunktioner. Du kommer arbeta med administrativa uppgifter, både av rutinkaraktär och med mer kvalificerade uppgifter. I rollen som administratör på enhetskansliet läggs stort fokus på att hantera, samordna och fördela enhetens inkomna ärenden och andra frågeställningar, där enhetens funktionsbrevlåda är ett viktigt verktyg.

Utöver detta ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Samordna, fördela och hantera begäran om allmän handling i rekryteringsärenden
• Utföra sekretessprövning, skriva tjänstemannabesked och besluta om efterfrågad handling kan lämnas ut
• Administrativt stöd i aktiviteter i chefens årshjul, exempelvis sammanställa skyddsronder och semesterlistor
• Beställningar och inköp
• Planera och boka möten av olika slag inklusive föra mötesanteckningar
• Viss post- och fakturahantering, diarie- och arkivhantering
• Andra administrativa arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieexamen, gärna med inriktning inom administration eller annan utbildning, i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Relevant erfarenhet i närtid av tjänst med liknande arbetsuppgifter
• Goda datakunskaper, exempelvis inom Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av administrativt arbete i en offentlig verksamhet
• Erfarenhet av ledningsstöd
• Erfarenhet av utlämnande av allmän handling
• Utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Kunskap om Polismyndighetens verksamhet och organisation
• Kunskap om polisiära system

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en effektiv och lösningsorienterad person som tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och kan snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Att arbeta med vår funktionsbrevlåda innebär kontakt med alla delar av myndigheten och allmänheten, du behöver därför även ha en god samarbetsförmåga och kunna skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm
Funktion: Handläggare, administratör Kansli

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C156419/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Kontakt
Bemannande chef
Mikael Fredriksson
mikael-g.fredriksson@polisen.se

Jobbnummer
8130367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: