Kansliadministratör till anstalten Asptuna

Kriminalvården, Stockholm Syd / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Stockholm Syd i Botkyrka, Huddinge, Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/

Verksamhetsområde Stockholm Syd är en del av Kriminalvården, Region Stockholm och består av öppna anstalten Asptuna (Norsborg) och slutna anstalten Beateberg samt häktet Beateberg (Trångsund).
Asptuna är en öppen anstalt i säkerhetsklass 3 med 134 platser.
Vid båda anstalterna avtjänar klienterna strafftider av varierande längd, allt från 14 dagar till livstid. På anstalterna bedrivs studier för klienterna på grund- och gymnasienivå. Det finns snickeriverksamhet där klienterna sysselsätts med olika typer av arbetsuppgifter. Klienterna har även möjlighet att delta i arbetsmarknadsutbildning inom VVS eller inom kök (storhushåll/restaurang).

Tjänsten som kansliadministratör är placerad på anstalten Asptuna.

Publiceringsdatum
2024-02-26

Arbetsuppgifter
Administrationen på anstalten Asptuna är en servicefunktion där du som kansliadministratör ingår i en arbetsgrupp som arbetar med klientärenden genom registrering och expediering av klienthandlingar såsom, beslut, domar med mera. Som kansliadministratör ansvarar du för arkiv, diarium, posthantering, beställningar, samt hantering av myndighetens inkommande mail. I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter. Arbetet innefattar även en stor del domshantering och strafftidsberäkning.
I rollen som kansliadministratör har du tät kontakt med externa aktörer och representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är självgående, serviceinriktad och har en god personlig mognad. Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen och därför krävs det att du är noggrann och strukturerad. Du har ett gott omdöme, tar ett stort eget ansvar och är van vid att hålla i flera processer samtidigt. I arbetet är det viktigt att göra rätt prioriteringar, vara en god problemlösare samt är van vid att tidvis arbeta i ett högt tempo. Arbetet som kansliadministratör är en servicefunktion och kräver att du är kommunikativ och har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor samt andra aktörer såväl inom som utanför myndigheten.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg.
• Erfarenhet av administration i offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av att arbeta med digitala ärendehanteringssystem,
exempelvis Agresso, Platina eller Proceedo, alternativt annat
system som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Erfarenhet av arbete med diarieföring.
• Erfarenhet av arbte med arkiv eller sekretessbelagda dokument.
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• God datorvana.

Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik.
• Erfarenhet av kriminalvårdens klientadministrativa system.
• Erfarenhet av att arbeta med domar.
• Erfarenhet från myndighet inom rättsväsendet.
• Erfarenhet av strafftidsberäkning.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C179110".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvården, Stockholm Syd

Kontakt
Handläggare
Jenny Milasten
Jenny.Milasten@kriminalvarden.se
08-559 392 57

Jobbnummer
8498215

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Stockholm Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Stockholm Syd: