Kansliadministratör

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg, Borås, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.

Publiceringsdatum
2015-06-26

Beskrivning
Vi söker en engagerad, ansvarsfull och positiv kansliadministratör.

Arbetet är omväxlande och ansvarsfullt, du blir en nyckelperson vid förvaltningen och utgör ett administrativt stöd inom kansliet. Du kommer att ingå i förvaltningens administrativa grupp och med din kompetens bidra till organisationens utveckling.

Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja patientnämnderna. Kontor finns i Göteborg, Borås, Vänersborg samt Mariestad.

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för sedvanliga administrativa arbetsuppgifter och rutiner gällande post, inköp, drift och fakturahantering. Koordinera arbetet med verksamhetens budgetplanering, delårs- och årsredovisningar på förvaltningsnivå.

Arkivredogörare, svara för att dokumenthanteringsplan upprättas och uppdateras. Vara delaktig i införandet av nytt diariehanteringssystem, samt koordinera utlämnandet av allmänna handlingar. Sammanställning och redovisning av intern avvikelsehantering. Vara delaktig i kansliets arbete med intern kontroll, kris-, miljö- och säkerhetsarbete samt kvalitetsutvecklingsarbete.

Arbeta med kommunikation och aktivitetsplaner inom patientnämnderna. Svara för patientnämndernas grafiska profil via hemsida, informationsmaterial m.m. Vara en resurs i arbetet med kansliets internkommunikation.

Kvalifikationer
Arbetet kräver att du är en självständig, flexibel och noggrann organisatör som är resultat- och serviceinriktad. Du har:

• Högskoleexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant.
• Flerårig erfarenhet och kompetens av kansliadministrativa arbetsuppgifter, gärna på förvaltningsnivå.
• God kompetens och färdigheter kring IT och applikationer.
• Erfarenhet och kompetens i dokumenthantering och kommunikationsarbete
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, du har god samarbetsförmåga, gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt, du kan delge andra din kunskap.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2015-10-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-26
Ange följande referens när du ansöker: 2015/3312
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Tellskog, förvaltningschef 010-441 04 95, v. 26-27
Mona-Lisa Dahlberg, förvaltningsjurist 010-441 20 09, v.28-30
Petter Wrenne, nämndsekreterare 010-441 20 02

Facklig kontakt
Sune Olsson, Vision 010- 441 13 93
Stig Roos, SACO 070-255 49 19
Rutger Gram, Vårdförbundet 0706-23 65 42

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
2353781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: