Kampanjanalytiker
Human Search / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Human Search i Stockholm,
Solna,
Älvdalen,
Herrljunga,
Mölndal eller i
hela Sverige Kampanjanalytiker sökes till stort pensionsbolag
Företaget är ett av de ledande pensionsbolagen i kommunsektorn och del av en av Sveriges ledande försäkringskoncerner.
Företaget genomför under året flera fasta kampanjer och utskick till sina kunder och vill framöver även göra fler mindre kampanjer mer riktade ut mot specifika kundsegment. En stor kunddatabas finns som underlag och företaget har tagit fram ett eget verktyg för att kunna hantera relevant information. Kunddatabasen är en Microsoft SQL-Server 2008 och verktygen är SSIS, SSAS och SSRS.
Publiceringsdatum2011-06-27Dina arbetsuppgifterKampanjanalytikern kommer att ha tre olika delar i sitt arbete. Den huvudsakliga delen är att i samarbete med försäljningschef planera, genomföra samt utvärdera kampanjer.
Med hjälp av så kallad data mining kommer kampanjanalytikern göra urval, kategorisera och analysera företagets kunder och ta fram rätt målgrupp. Kampanjanalytikern kommer också att hantera kampanjrespons och uppföljning/utvärdering av denna. Det planeras ett kampanjarkiv där all information om kampanjer ska lagras men det behöver byggas upp och utvecklas.
Den andra delen i arbetet är att stötta Senior verksamhetsutvecklare vid uppdragsbeskrivningar och förfrågningar från verksamheten till IT avdelningen. Konkreta arbetsuppgifter kan vara att ta fram och konkretisera krav och önskemål genom att intervjua kollegor i olika frågor.
Den tredje delen av arbetet är att ansvara för att rapporter från de olika verksamheterna inom affärsområdet tas fram och sammanställs.
I korta drag innebär tjänsten att:
• Vara delaktig i faktainsamling inför kampanjer
• Arbeta med kunddatabasen
• På beställarens uppdrag utforma uppdragsbeskrivningar, exempelvis kampanjer eller administrativa uppdrag
• Ansvara för att resultatet av kampanjer tas fram och redovisas till beställaren
• Uppföljning av kampanjer och i viss mån beställda tjänster
• Behjälplig vid upprättandet av uppdrags- och projektdirektiv
• Delta i affärsområdets utvecklingsprocesser
• Sammanställning av affärsområdets månads- och kvartals samt årsrapporter
• Utföra speciella uppdrag åt AOs ledning
Den person vi söker har
• Minst två års erfarenhet av kampanjarbete eller liknande administrativ erfarenhet
• Förståelse för hur kampanjbearbetning påverkar kort- och långsiktig kundutveckling
• Förståelse för databashantering
• God Excel-kunskap inklusive förståelse för pivottabeller
• Kännedom om SQL databas alt annan databas
• Svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du självgående, strukturerad och administrativt lagt. Du förstår vikten av att arbeta affärsmässigt och du anser dig vara analytiskt lagd.
Företaget samarbetar i denna rekrytering med search- och rekryteringsföretaget Human Search. Tycker du att tjänsten låter intressant är du välkommen att skicka CV och personligt brev till
hanna.sell@humansearch.se .
Intervjuer kommer att ske löpande så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, senaste ansökningsdatum är den 23/6. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsult Hanna Sell på Human Search, 08-506 526 73.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-04
Ange följande referens när du ansöker: Kampanjanalytiker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hanna.sell@humansearch.seFöretagHuman Search
AdressHuman Search
Sturegatan 56
11436 STOCKHOLM
KontorsadressSturegatan 56
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50652680
Jobbnummer 972322
Observera att sista ansökningsdag har passerat.