Kammarrätten söker en kvalificerad administratör

Kammarrätten i Stockholm / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarrätten i Stockholm i Stockholm

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Guide för Sveriges Domstolar (läs mer på http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/ )



Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har cirka 230 medarbetare, varav ungefär 170 är jurister. Organisationen består av sex dömande avdelningar, en kansliavdelning och en administrativ enhet.

Du får arbeta i vackert och centralt belägna lokaler på Riddarholmen i Stockholm. Domstolen har ett aktivt hälsofrämjande arbete och satsar därmed på ett brett urval av friskvårdsförmåner.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön, etnisk och kulturell bakgrund.



Beskrivning av tjänsten
Tjänsten är placerad på kammarrättens administrativa enhet.

Du kommer att tillhöra ett team bestående av 5 personer som i huvudsak arbetar med domstolens HR- och ekonomiadministration. Du rapporterar till personalchefen.

Din roll som administratör är i huvudsak operativ men utveckling av rutiner och arbetssätt är också ett naturligt inslag. Du kommer att verka i en kunskapsintensiv och stimulerande miljö där din kompetens är efterfrågad.

Dina viktigaste arbetsuppgifter är följande:

• Huvudansvarig/registrator för det administrativa diariet och bevakning av den administrativa inkorgen, viss handläggning av administrativa ärenden samt protokoll.

• Administration av remisser som ska besvaras av domstolen samt administrativ hantering av advokatsamfundets förfrågningar angående inträden i samfundet.

• Bokning av tjänsteresor för domstolens personal och nämndemän

• Uppgifter till stöd för domstolschefen som kalenderbokningar, telefonpassning, posthantering m.m.

• Backup i HR-administrativa frågor och övriga administrativa frågor som förekommer inom teamet och i staben.

Kvalifikationskrav
Du bör ha lägst gymnasieutbildning samt flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av administrativt arbete på domstol gärna av personaladministration är särskilt meriterande

Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du behöver också vara lösningsinriktad och kunna höja arbetstempot vid arbetsintensiva perioder. Arbetet ställer krav på service och det är viktigt att du trivs i en servicefunktion och är beredd att ta dig an arbetsuppgifter av skiftande slag. Du ska kunna arbeta självständigt och driva arbetet framåt men även bidra till gruppens arbete och därmed ha bra förmåga att samarbeta.

Anställningen
Tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2019-04-16

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 5 maj 2019. Rekryteringstest kan komma att bli aktuellt. Intervjuer kommer att ske löpande.



När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
Induviduell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: KST2019/191
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Norin Blomberg 08-561 690 09

Företag
Kammarrätten i Stockholm

Adress
Kammarrätten i Stockholm
Box 2302
10317 Stockholm

Kontorsadress
Box 2302

Jobbnummer
4735770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarrätten i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarrätten i Stockholm: