Kammarrätten i Jönköping söker en administrativ assistent

Kammarrätten i Jönköping / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarrätten i Jönköping i Jönköping

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Guide för Sveriges Domstolar (läs mer på http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/ )



Kammarrätten i Jönköping är en av fyra kammarrätter och har ca 75 anställda varav ca 55 är jurister. Domstolen är indelad i två dömande avdelningar, en kanslienhet och en administrativ enhet.

Kammarrätten är en allmän förvaltningsdomstol som huvudsakligen behandlar mål som överklagats från en förvaltningsrätt. Målen rör främst tvister mellan enskilda och myndigheter. Domstolen handlägger ett stort antal måltyper. De vanligaste är skattemål, socialförsäkringsmål, mål enligt socialtjänstlagen, sekretessmål, upphandlingsmål samt olika mål som avser tvång mot person såsom psykiatrimål, mål enligt lagen om särskilda bestämmelser om vård av unga och mål enligt lagen om vård av missbrukare.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande arbetsmiljö. Verksamheten präglas av den gemensamma värdegrunden kompetens, öppenhet och laganda.




Publiceringsdatum
2018-12-20

Dina arbetsuppgifter
Den administrativa assistenten kommer att bistå och ingå i det administrativa kansliet som är en del i kammarrättens administrativa enhet.

Enheten består av ca 10 medarbetare och leds av den administrativa direktören.

Arbetet som administrativ assistent är omväxlande, utmanande och roligt!

Du kommer att ansvara för domstolens administrativa diarium och till de dagliga arbetsuppgifterna hör bl.a. att registrera och expediera inkommande och utgående handlingar. I arbetet med diariet samarbetar du bl.a. med vår administrativa jurist och vår arkivarie.

Du kommer att avlasta och vid behov vara backup i ekonomi- och personaladministrativa frågor.

Du kommer att arbeta med domstolens intranät och bl.a. publicera nyheter och uppdatera informationssidor.

I rollen ingår dessutom sedvanliga assistentuppgifter såsom mötesbokningar, förberedelser och sammanställningar inför och efter möten, mötes- och konferensarrangemang etc.

Domstolen arbetar ständigt med att förbättra rutiner och arbetsformer och en alltmer digitaliserad informationshantering kommer att prägla vårt arbete. Vi förväntar oss att du är intresserad av att bidra till och aktivt delta i detta utvecklingsarbete.

Kravprofil för detta jobb
I denna rekrytering lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du är en god administratör med en utpräglad känsla för service. Du är noggrann och ansvarstagande. Du har ett gott omdöme och ett professionellt bemötande. Du är entusiastisk och positiv.

Du är resultatorienterad och strukturerad och arbetar effektivt för att nå uppsatta mål. Du har förmåga att se till helheten och verksamhetens behov och kan planera och prioritera ditt arbete. Du tar direkt tag i problem och fokuserar på möjligheter och lösningar.

Du är van att arbeta med olika IT-stöd och har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Du är väl förberedd inför och intresserad av digital informationshantering och ett digitalt arbetssätt. Du har en god kommunikativ förmåga. Du behärskar det svenska språket mycket väl i både tal och skrift och du kan snabbt ta in ny kunskap och använda din erfarenhet på ett flexibelt sätt.

Du tycker om att samarbeta med andra, är lyhörd och prestigelös och hjälper till på det sätt som behövs för att arbetsgruppen ska prestera. Du är utvecklingsorienterad och bidrar till arbetsgruppens och verksamhetens utveckling. Du kan dra lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen och förändra ditt eget beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.

Vi erbjuder dig
Kammarrätten är en arbetsgivare som tar ansvar för och bryr sig om sina medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs!

Vi erbjuder ett stimulerande, meningsfullt och roligt arbete. Vi har individuell lönesättning, erbjuder minst 28 dagar semester och i vårt friskvårdserbjudande ingår t.ex. ett friskvårdsbidrag, frukt och massage. Läs mer om: hälsa i arbetslivet och Sveriges domstolars förmåner

Alla nyanställda deltar i kammarrättens välkomstprogram och får en handledare som ansvarar för den praktiska arbetsintroduktionen.

Vi arbetar för att tillvarata och utveckla våra medarbetares kompetens. Vi har regelbundna medarbetarsamtal och alla medarbetare har en individuell utvecklingsplan. Via Sveriges domstolar centrala kursutbud erbjuds både e- och lärarledda utbildningar. Dessutom anordnar domstolen egna utbildningsdagar och seminarier. Många av våra medarbetare ingår i olika nätverk och det finns möjlighet att engagera sig i arbetsgrupper och projekt. Vi jobbar tillsammans och lär av varandra oavsett yrkeskategori.

Vi lägger stor vikt vid att ha en bra arbetsmiljö och våra lokaler, kontorsarbetsplatser och arbetsredskap är moderna och ergonomiskt utformade.

Vi har en varm social gemenskap och vår personalförening bjuder varje år in till flera olika aktiviteter, bl.a. har vi en filmklubb.

Domstolen ligger centralt i Jönköping med närhet till både kommunikationer, stadskärna och natur.

Läs mer på vår hemsida: Kammarrätten i Jönköping

Övrig information
Du söker denna anställning via rekryteringsverktyget Varbi där personligt brev och CV ska fyllas i eller laddas upp.

Vi kommer att använda oss av tester och arbetsprov i rekryteringsprocessen.

Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning och sex månaders provanställning.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-16
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 401-2018/24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena de Verdier, administrativ direktör 036-15 68 02

Företag
Kammarrätten i Jönköping

Adress
Kammarrätten i Jönköping
Box 2203
55002 Jönköping

Kontorsadress
Box 2203

Jobbnummer
4521075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarrätten i Jönköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarrätten i Jönköping: