Kammarhandläggare - Riksdagsförvaltningen - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Kammarhandläggare
Riksdagsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

På centralkansliet arbetar man med att planera, genomföra och följa upp kammarens sammanträden. Det innebär bl.a. att upprätta föredragningslista och talarlista samt att se till att kammarens beslut och val sker enligt bestämmelserna. Det innebär även att hantera de handlingar som kommer in från Regeringskansliet, riksdagsledamöter och utskott. På centralkansliet arbetar man nära riksdagsledamöterna, kammaren och den övriga politiska verksamheten. Vidare deltar enheten i flera utvecklingsprojekt. Kansliet består av åtta medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-04-18

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att hantera, registrera och ta fram olika typer av handlingar till kammarens sammanträden. Det innebär även att ha löpande kontakt med riksdagsledamöter, partikanslier, utskott och Regeringskansliet samt att ge information om riksdagens arbete. Du kommer även att medverka vid kammarens sammanträden. I uppgiften ingår att sköta kammarens datorsystem där föredragningslistan, talarlistan och voteringar hanteras.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med statsvetenskaplig inriktning eller motsvarande kompetens. Du bör ha god kännedom om riksdagens roll och uppgifter. Det är meriterande att ha erfarenhet från tjänstgöring i Riksdagsförvaltningen eller någon annan central statsförvaltning. Goda kunskaper i svenska språket krävs och du bör ha god förmåga att hantera olika datorsystem. Eftersom centralkansliet är en liten enhet är det viktigt att du är flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter. Arbetet ställer krav på noggrannhet, god samarbetsförmåga och att kunna hantera ett högt arbetstempo. Du bör också vara analytisk och kunna organisera och arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Periodvis förekommer kvällsarbete.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 240-2041-2011/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annalena Hanell, 08-786 49 22
Ida Wahlbom, 08-786 40 57

Facklig kontakt
Lise Donovan, 08-786 40 00
Stefan Nilsson, 08-786 40 00
Lars Vestberg, 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen

Adress
Riksdagsförvaltningen
10012 STOCKHOLM

Jobbnummer
1218135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen: