Kammarhandläggare till centralkansliet

Riksdagsförvaltningen Centralkansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Centralkansliet i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

På centralkansliet arbetar vi med att planera, genomföra och följa upp kammarens sammanträden. Det innefattar bl.a. att upprätta föredragningslistor och talarlistor och att se till att kammarens arbete utförs enligt gällande regler. Kansliet fungerar som ett administrativt nav i den parlamentariska processen. Det innebär att man hanterar de handlingar som kommer in till kammaren från regeringen, riksdagsledamöterna och utskotten. På centralkansliet arbetar vi nära riksdagsledamöterna och deras politiska medarbetare. Vidare deltar enheten i flera utvecklingsprojekt. Kansliet består av totalt elva medarbetare.



Publiceringsdatum
2017-06-14

Arbetsuppgifter
Arbetet omfattar handläggning av olika typer av handlingar kopplade till kammarens sammanträden. Arbetet omfattar även att ha löpande kontakter med riksdagsledamöter, partikanslier, utskott och Regeringskansliet. Handläggarna på enheten arbetar nära varandra och ansvarar för var sin del av den parlamentariska processen. Du kommer att medverka vid kammarens sammanträden. I uppgiften ingår att sköta kammarens it-system där föredragningslistan, talarlistan och voteringarna hanteras.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen, gärna med statsvetenskaplig inriktning, eller motsvarande kompetens. Du ska ha några års erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter, gärna från en politiskt styrd organisation. Du bör också ha god kännedom om riksdagens roll och uppgifter. Goda kunskaper i svenska språket krävs. Enheten befinner sig i en intensiv utvecklingsfas när det gäller it-stödet till den parlamentariska processen. Det ställer extra krav på god förmåga att hantera olika
it-system.

Eftersom centralkansliet är en liten enhet är det viktigt att du är flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter. Arbetet ställer krav på noggrannhet, god samarbetsförmåga och förmåga att hantera ett högt arbetstempo. Du bör också vara analytisk och kunna arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen är ett vikariat under perioden den 1 september 2017-31 januari 2018.

Kvällsarbete förekommer.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-22
Ange följande referens när du ansöker: 2347-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annalena Hanell 08-786 49 22
Rebecka Zetterman 08-786 40 59

Företag
Riksdagsförvaltningen Centralkansliet

Adress
Riksdagsförvaltningen Centralkansliet
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
3557095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Centralkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Centralkansliet: