Kammarhandläggare

Riksdagsförvaltningen Centralkansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Centralkansliet i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

På centralkansliet arbetar man med att planera, genomföra och följa upp kammarens sammanträden. På centralkansliet arbetar man nära riksdagsledamöterna, kammaren och den övriga politiska verksamheten. Vidare deltar enheten i flera utvecklingsprojekt. Kansliet består av nio medarbetare.

Publiceringsdatum
2013-08-06

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att hantera, registrera och ta fram olika typer av handlingar till kammarens sammanträden samt att se till att kammarens beslut och val sker enligt bestämmelserna. Det innebär även att ha löpande kontakt med riksdagsledamöter, partikanslier, utskott och Regeringskansliet samt att ge information om riksdagens arbete. Du kommer även att medverka vid kammarens sammanträden. I uppgiften ingår att sköta kammarens it-system där föredragningslistan, talarlistan och voteringar hanteras. Du kommer också att arbeta med verksamhetsutveckling och uppföljning bl.a. genom framtagning och analys av statistik.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med statsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller har motsvarande kompetens. Du bör ha god kännedom om riksdagens roll och uppgifter. Goda kunskaper i svenska språket krävs och du bör ha god förmåga att hantera olika it-system. Eftersom centralkansliet är en liten enhet är det viktigt att du är flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter.

Arbetet ställer krav på noggrannhet, god samarbetsförmåga och att kunna hantera ett högt arbetstempo. Du bör också vara analytisk och kunna organisera och arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Periodvis förekommer kvällsarbete.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass. Tillträdesdag 1 januari 2013.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-01
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 2508-2012/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annalena Hanell, Bitr. kammarsekreterare/enhetschef 08-786 49 22
Anders Norin, Bitr. kammarsekreterare 08-786 60 34

Facklig kontakt
Livia Spada, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Centralkansliet

Adress
Riksdagsförvaltningen Centralkansliet
10012 Stockholm

Jobbnummer
1618914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Centralkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Centralkansliet: