KAM-Säljare inom Detaljhandeln

SRB gruppen AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SRB gruppen AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för försäljning och personlig utveckling? Då kan vi vara rätt företag för dig! SRB Butiksservice söker en hungrig och kunnig KAM-Säljare. I denna roll blir du en viktig kugge för vår framtida expansion.
Som KAM- Säljare ansvarar du för några av företagets största kunder och för att bryta ny mark, identifiera nya kunder och affärsmöjligheter samt att sätta dig in i och förstå kundernas behov och utmaningar. Du är delaktig i företagets tjänsteutveckling och har budget och resultatansvar för dina kunder. Till din hjälp har du företagets kundansvariga som projektleder samt följer upp kundernas utveckling, vilket i nuläget är två personer. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad i Stockholm, med resor dit kunderna finns. Vill du arbeta med kända varumärken inom detaljhandeln så kan detta vara rätt tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2021-05-21

Om företaget
Sedan 1995 har vi på SRB Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising, från kortare projektuppdrag till att driva hela koncept från början till slut. Vi ser till att hyllorna i butiken är välfyllda och att varorna exponeras på bästa sätt. Vi synliggör produkter, sprider varumärkeskännedom och ökar din försäljning. SRB Butiksservice ser helt enkelt till så att allt fungerar in i minsta detalj med bokning, genomförande och uppföljning. Med runt 150 000 butiksbesök årligen och ständigt varierande kundbehov är vi specialister på att snabbt och effektivt bedöma rätt utformning och hantering för varje specifikt uppdrag. SRB butikservice tillhandahåller merchandisertjänster till bl.a. dagligvaruhandeln, bygghandeln, sällanköpshandeln och apoteksmarknaden. För mer information om företaget gå in på vår hemsida: http://www.srbgruppen.se/

Dina arbetsuppgifter
Relationsbyggande med kontaktpersoner hos både leverantörer till handeln och till dagligvaruhandelns, sällanköpshandelns och servicehandelns kedjekunder. Påverkare och beslutsfattare kan vara: VD, Försäljningsansvariga, Inköp, HR, Etableringsansvariga, Kategoriansvariga. Strategin är att bredda kundunderlaget samt att utveckla mera entreprenadliknande tjänster inom detaljhandeln.
Mål och avsluts fokuserad försäljning.
Nykundsbearbetning. Skapa och upprätthålla kontakter samt utveckla affärer.
Utveckla samarbetet med befintliga kunder.
Ansvara för att ramavtal skrivs, efterföljs och förlängs tillsammans med kundansvariga.
Ansvara för egen säljbudget/prognoser med uppföljning.
Agera för att bibehålla och utveckla en stark, varm och kommunikativ organisationskultur.
Journalföra i CRM system/ affärssystem.

Den vi söker
Vi söker dig som är affärsorienterad och prestigelös med god förmåga att inspirera, entusiasmera och arbeta engagerat mot uppsatta mål. Du har en gedigen erfarenhet av uppsökande försäljning av bemanningstjänster och/eller tjänsteförsäljning mot detaljhandeln. Förmågan och uthållighet att ringa "kalla samtal". Ditt driv, engagemang och din kreativitet visar sig genom att du hittar nya lösningar och infallsvinklar och ser möjligheter framför utmaningar. Entreprenör i din läggning för att kunna se affärerna som man inte talar om hos våra kunder - det ska även brytas ny mark, identifiera affärsmöjligheter och att ta vara på dessa. Du har den unika förmågan att skapa proaktivitet i teamet och att komma i mål med avslutsprocesserna.

Kvalifikationer
I rollen är det viktigt att du är självgående, engagerad och kan driva processer strukturerat och effektivt hela vägen in i mål.
Du är kreativ och envis och ger inte upp vid motstånd samt har en god förmåga att dokumentera, presentera och tala inför grupp.
Du har minst 3 års erfarenhet av försäljning till detaljhandeln.
Det är meriterande om Du har en eftergymnasial examen inom försäljning, marknad, ekonomi eller motsvarande.
Du är en skicklig användare av Office 365 (PowerPoint, Word och Excel).
Du har god verbal och skriftlig förmåga i svenska och engelska.
Personliga egenskaper som krävs för att lyckas i rollen: Affärsmässig, Stort Driv, Engagemang, Prestigelös, Respektfull, Mod!

Arbetsvillkor
Företaget erbjuder dig goda möjligheter till personlig utveckling tillsammans med fantastiskt duktiga kollegor med laganda och drivkraft.
Du erbjuds en marknadsmässig lön och möjlighet till förmånsbil samt ett hälsovårdspaket inkluderat friskvårdsbidrag, hälsokontroller och en modern sjukvårdsförsäkring.
Du utgår från bolagets nyrenoverade och fräscha huvudkontor centralt beläget på Torsgatan 30 i Stockholm City, med utegym och paddelbana på innergården.
Tjänsten är en fast heltidsanställning som inleds med en provanställning om 6 månader.

Så ansöker du
Tycker du att tjänsten låter spännande och anser att du är rätt person så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi granskar ansökningar allt eftersom de kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök senast 30 juni.
#Försäljning #key account manager #säljare #account manager #försäljningschef

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Srb Gruppen AB
Torsgatan 30
11321 STOCKHOLM

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Srb Gruppen AB (org.nr 556608-7382)
Torsgatan 30 (visa karta)
113 21  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
SRB-Gruppen AB/Stockholm

Jobbnummer
5756375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SRB gruppen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SRB gruppen AB: