KAM Workplace

Real Time Solutions AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Real Time Solutions AB i Stockholm, Örebro, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Om RTS
RTS är en oberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur. Med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör vi för företag och organisationer att skapa en mer hållbar och framgångsrik verksamhet. Vi har över 160 medarbetare med kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg och Örebro. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen.

Idag har vi ett helhetserbjudande inom IT infrastruktur som består av fyra affärsområden där Professional Services, Solutions, Technology Platforms kompletterar vårt erbjudande inom Cloud.

Om rollen

Till vårt område Workplace söker vi nu en Key account manager (KAM) som kommer ha en central roll i att utveckla och vårda relationer med våra strategiska kunder inom affärsområdet Workplace. Du kommer att arbeta tätt med kunden för att förstå deras affärsbehov och identifiera möjligheter för att leverera lösningar som ökar deras produktivitet och effektivitet. Du kommer ha budget och totalansvar över att antal strategiska kunder och hjälpa dessa att utvecklas där RTS adderar ett mervärde som strategisk leverantör. Våra kunder är några av Sveriges största företag och organisationer samt internationella kunder som verkar i hela världen.

Publiceringsdatum
2023-02-20

Dina arbetsuppgifter
• Utveckla befintliga nyckelkunder inom IT Workplace.

• Identifiera affärsmöjligheter och kartlägga nyckelpersoner hos befintliga kunder och nya kunder

• Samarbeta med och koordinera kundteam där säljkoordinator och specialistkoordinator finns att tillgå.

• Bevaka och verka för att vi ska vara kunden bästa leverantör och uppnå maximal kundnöjdhet.

• Genomföra aktiviteter, initiativ och annat som verkar för att förbättra god affärsrelation.

• Deltaga på utbildningar från våra strategiska leverantörer och interna affärsområden.

• Vara ambassadör för RTS varumärke och värderingar.

• Agera specialist gällande affärsområdet IT Workplace som innefattar all hårdvara för arbetsplatsen med tillhörande tjänster.

• Genomföra lämpliga produktutbildningar för att bättre kunna rådgiva kunden till rätt lösning.

• Hålla månatliga kundteamsmöten vid behov.

• Följa upp och rapportera dina insatser mot uppsatta mål.

Vem är du?

Vi söker dig med flera års erfarenhet som Key Account Manager och inom lösningsförsäljning av både hårdvara och tjänster inom IT. Du har en stark förmåga och dokumenterad erfarenhet av att etablera och vårda affärsrelationer. Tjänsten innebär mycket självständigt arbete och du behöver därför drivas av att ta egna initiativ och ta stort eget ansvar för dina resultat. Vi vet att administration kanske inte alltid är den roligaste delen av säljyrket men vi vill att du är van vid att arbeta i CRM-system och du gör det på ett strukturerat sätt.

För tjänsten krävs att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Det är också starkt meriterande om du har körkort.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss på RTS får du möjligheten att vara en del av team med stort engagemang och höga ambitioner där vi jobbar både med hjärta och hjärna i vår strävan efter att alltid leverera i världsklass. I vår strävan efter att skapa framgång för både medarbetare, kunder och partners kommer du löpande att få ta del av utbildningar, både interna och externa tillverkare och partners. RTS strävar efter att vara IT-branschens bästa arbetsgivare och erbjuder kompetensutveckling, friskvård, bra villkor och många roliga aktiviteter tillsammans, både på och utanför arbetstid. Dessutom sitter vi i fina lokaler i Hammarby Sjöstad.

Hur söker du tjänsten?

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Du söker tjänsten snabbt och enkelt genom att skicka in din ansökan eller bifogar din uppdaterade Linkedin-profil via ansökningslänken. Vi kan inte ta emot din ansökan via mail och kommer bara att hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Oskar Harder, Sales Manager Workplace 070 -605 05 63 eller Anna Olsson, HRBP på 070-145 10 00.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen till oss!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Real Time Solutions AB (org.nr 556691-3942), https://www.rts.se/

Arbetsplats
RTS

Kontakt
Anna Olsson
anna.olsson@rts.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Real Time Solutions AB varit leverantör

Jobbnummer
7465227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Real Time Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Real Time Solutions AB: