KAM till Menigo
Experis Sverige Huvudkontor / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Menigo är helhetsleverantören för de som jobbar professionellt inom mat och dryck. Vi erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning. Vi finns på åtta orter i Sverige med lager, distributionspunkter och säljkontor från norr till söder med vårt huvudkontor i Stockholm. Vi är ca 900 kunniga och engagerade medarbetare. Menigo stödjer och utvecklar svensk gastronomi, som delägare i Restaurangakademien och som partner till
Bocused'Or, Gastronomiska samtal och White Guide Junior.
Du blir en del av affärsområdet kedjor och offentliga inom Menigo med placering i Stockholm. Vårt stolta uppdrag är att vara en professionell och kunnig helhetsleverantör till de som jobbar professionellt inom mat och dryck i offentlig verksamhet.
Hos oss finns möjligheten att arbeta med ett stort kontaktnät både internt och externt. Vårt gemensamma mål är att bygga långsiktiga affärsrelationer med upphandlande myndigheter.
Publiceringsdatum2015-10-07Dina arbetsuppgifterSom KAM ansvarar du för att driva och förvalta stora kundkonton så att dessa uppnår uppsatta mål. I rollen har du ett lönsamhetsansvar för dina konton och du samarbetar med andra interna enheter mot dina kunder. Du förvaltar dina kunder med en god lönsamhet då du driver din försäljning på ett strategiskt och strukturerat sätt.
Du genomför; förhandlingar, avtalsuppföljningar och kundbesök hos såväl befintliga som potentiella kunder. Du kommer att arbeta med komplexa upphandlingar vilket kräver att du har en mycket god förmåga att kunna läsa och förstå kunders förfrågningsunderlag.
Du ansvarar för att ta fram kostnadskalkyler och analyser av dina affärer och tilldelningsbeslut i samband med upphandlingar.
Du initierar och genomför utbildningar, mässor och event för olika målgrupper och funktioner hos dina kunder.
Vem är du?
Du brinner för att skapa lönsamma affärer, tycker givetvis om att kommunicera och strukturera ditt arbete. Du motiveras såklart av att nå uppställda mål och driva lönsamhet. Du har branscherfarenhet, förståelse för den offentliga affären och våra kunders vardag.
Som person är du social, prestigelös, och positiv. Du är också engagerad, driven, analytisk och har en förmåga att skapa god stämning omkring dig. Du vet att din kommunikation i både tal och skrift behöver vara anpassad efter situation och person.
Du behöver också ha en förmåga att se och förstå helheten men även att kunna bryta ner i viktiga detaljer. Du är flexibel och kan anpassa dig efter ett varierat arbetstempo och självklart levererar du efter satta deadlines.
Det är meriterande om du har kunskap om LOU och erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Officepaketet framförallt i Excel. Du har minst eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi. Körkort krävs i rollen.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Menigo med Experis.
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta
Mattias Berglund på 08-452 33 04 eller
mattias.berglund@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Berglund 08-4523304
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2467887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.