KAM Säkerhets-, jour- och trygghetstjänster

SOS Alarm Sverige / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

KAM Säkerhets, jour- och trygghetstjänster



SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut samhällets hjälp-och kris resurser vid olyckor och samhällsstörningar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, driftlarm samt olika jour- och trygghetstjänster. Våra tjänster nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.



SOS Alarm behöver nu förstärka organisationen och söker nu en driven, relationsbyggande regionansvarig KAM/säljare för området som innefattar Västmanland, Närke, Värmland, Södra Dalarna och delar av Uppland. Du arbetar med våra säkerhets, jour- och trygghetstjänster, våra kunder är främst kommuner men även annan offentlig sektor och privata företag samt även våra partners.

Du planerar och genomför självständigt försäljningsarbetet som sker på flera nivåer i kundens organisation. Vidare deltar du i forum och nätverk som gagnar verksamheten. Du ansvarar för att affärsmålen uppnås för ditt område genom att underhålla och utveckla våra kunder- och partners samt att bearbeta nya presumtiva. Vid sidan av den operativa kundbearbetningen, ansvarar du för att bevaka omvärld och marknaden, konkurrenter, priser och kunder samt att bevaka upphandlingar inom området.



Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdatum enligt överenskommelse, du rapporterar till KAM-chefen för Säkerhet, Jour och Trygghetstjänster i vår affärsorganisation. Du utgår från Västerås alternativt från vårt huvudkontor i Stockholm. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.



Vi söker dig



Formell kompetens

• Lägst gymnasiekompetens och gärna även eftergymnasial utbildning i linje med arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna i en KAM-roll
• Erfarenhet av att jobba i CRM-system
• Dokumenterat goda säljresultat
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med offentlig sektor som kundgrupp och erfarenhet av upphandling



Publiceringsdatum
2017-10-20

Dina egenskaper
• God förmåga att samarbeta såväl internt- som externt
• Mycket god förmåga att tolka kundbehov och omsätta till lösning
• Förmåga att upprätta och vidmakthålla långsiktiga relationer
• Förmåga att arbeta självständigt
• Organiserad och kommunikativ
• God förmåga avseende problemlösning och analys
• Affärsmässig



Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt, då vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 12 oktober. Vi tar emot ansökningar via vår hemsida https://www.sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/



Vid frågor om tjänsten kontakta försäljningschef Ole Lomstedt, ole.lomstedt@sosalarm.se, tel 072-2240185.



Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Carolina Neuman, carolina.neuman@sosalarm.se, tel 010-140 82 87.



Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varmt välkommen med din ansökan.



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning, fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 38, 113 57 STOCKHOLM
11357 STOCKHOLM

Kontorsadress
Rådmansgatan 38, 113 57 STOCKHOLM

Jobbnummer
3760653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: