Kalmarhem söker en serviceinriktad kundvärd

Kalmarhem AB / Kundservicejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmarhem AB i Kalmar

Nu finns möjligheten för dig som drivs av att ha kontakt med kunder och även arbeta administrativt att ta dig an din nya utmaning tillsammans med oss i rollen som kundvärd! Vill du vara ansiktet utåt för Kalmarhem? Vi söker en driven person för en heltidstjänst till vårt kundvärdsteam.
Vad innebär jobbet som kundvärd?
Vill du jobba med något av de käraste vi människor har- deras hem? Har du förmågan att kommunicera med olika människor på olika sätt utifrån deras behov, drivs av att ge en god service och trivs med daglig kundkontakt? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem!
Som kundvärd har du högst varierande och innehållsrika arbetsdagar där du arbetar såväl administrativt som socialt. Kärnan i tjänsten är att möta våra kunders olika behov vilket innebär daglig kommunikation med kunder och andra intressenter såväl fysiskt i vår Bobutik som genom telefon, mejl och chatt. Din mest centrala arbetsuppgift är att säkerställa att våra kunder bemöts korrekt, får återkoppling och service enligt fastlagda rutiner och policys.
Du kommer att ansvara för- och driva samtliga aspekter i uthyrningsprocessen. Exempel på arbetsuppgifter:
• Hyra ut olika hyresobjekt inom fastighetsbeståndet
• Ta emot felanmälningar i anslutning till kundens boende
• Göra bedömningar av inkommande ärenden och se till att de som inte kan hanteras på den egna avdelningen hamnar där de ska
Trivsel och trygghet är centrala begrepp som kommer att prägla arbetsprocessen. Du ska jobba såväl proaktivt som reaktivt i arbetet mot att upprätthålla, utveckla och implementera verksamhetens arbete som syftar till högsta grad av trivsel och trygghet för våra kunder.
Vem är du?
Du är organisationens ansikte utåt och kommer vara ägande av en ytterst viktig funktion för företagets kommunikativa leverans mot våra kunder. Det finns en stor variation på såväl kontaktytor som sättet att kommunicera vilket ställer höga krav på att du är lyhörd, bekväm att anpassa dig till flera sociala kontexter, empatisk och har en god känsla för service. Du kan arbeta med flera uppgifter parallellt, prioritera självständigt, driva dina sakfrågor framåt och beskriva samt förstå verksamheten i siffror och mätetal.
Du är lugn, stabil och kontrollerad i intensiva och pressade situationer. Som kundvärd är det ett högt tempo med snabba växlingar i arbetet, därför är samarbete och utbyte av kunskap och erfarenheter en viktig del av arbetet. Arbetets innehåll kräver att du är hjälpt av en hög trovärdighet och har en förmåga att bygga relationer, där du samtidigt kan agera med integritet, trygghet och ha skinn på näsan.
För att snabbt komma in i tjänsten stämmer följande punkter och kvalifikationer in på dig:
• Minst gymnasieutbildning- har du eftergymnasial utbildning, kanske inom hyresjuridik, är det meriterande
• Erfarenhet från tidigare serviceyrke med liknande arbetsuppgifter
• Det är till din fördel om du har kunskap om- eller tidigare arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen. Plus i kanten om du tidigare arbetat i fastighetssystemet Vitec
• Du ser fördelarna med att anamma digitala verktyg och system och har även en god förmåga att nyttja dem
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Krav på B-körkort
Mer om Kalmarhem
Tillsammans är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi tror på gemenskap, variation och utveckling i vårt dagliga arbete. Tillsammans skapar vi hem för alla, hem som ska finnas kvar en lång tid framöver och vi har därför ett stort fokus på social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet i hela vår verksamhet. För att kunna möta framtiden med våra nya och befintliga behov söker vi dig som vill växa tillsammans med oss.
Kalmarhem är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 5 300 lägenheter varav 1 200 studentlägenheter, vilket gör oss till den största hyresvärden i Kalmar kommun! Vi omsätter 380 Mkr och är idag drygt 70 medarbetare. Kalmarhem är en central aktör i kommunens utveckling med uppdraget att leverera 75 nya lägenheter per år. Vi ska erbjuda människors likvärdiga möjligheter att leva i bostäder i bra miljöer till rimliga kostnader. Kalmarhem har ett speciellt ansvar för att ordna bostäder till studerande, ungdomar liksom andra grupper med särskilda behov. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se
Hur du ansöker
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan till jobb@kalmarhem.se. Sista ansökningsdag är 5 november. När du skickar in din ansökan ger du samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.
Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson via e-post emmie.svensson@kalmarhem.se
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-10-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-05

Adress
Kalmarhem AB
LARMTORGET 3
39123 KALMAR

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundvärd".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kalmarhem AB (org.nr 556526-5906)
Larmtorget 3 (visa karta)
391 23  KALMAR

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: jobb@kalmarhem.se

Jobbnummer
6040155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmarhem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmarhem AB: