Kalmar Scandinavia söker Controller

Cargotec Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cargotec Sweden AB i Stockholm, Södertälje, Enköping, Västerås, Oxelösund eller i hela Sverige

Kalmar Scandinavia rekryterar nu en driven och nyfiken controller att bli en del av vår ekonomiavdelning. Som controller kommer du att jobba för vår svenska försäljningsenhet. Du är ansvarig för rapportering månadsvis via Hyperion/HFM samt uppföljning och support till vår organisation. Som controller är du även en viktig del i att säkra att Kalmars och Cargotecs interna regelverk efterlevs samt att processer fungerar på ett effektivt sätt.

Hos oss på Kalmar väntar ett utåtriktat och omväxlande arbete där du dels kommer jobba med rapportering och analys men även med business controlling nära verksamheten.
Viktigt för att lyckas hos oss i denna roll är att man har ordningssinne och gillar att lösa problem, är analytiskt lagd och har förmågan att kunna förklara ekonomiska begrepp för andra. Vidare förutsätts god samarbetesförmåga och att kunna skapa goda relationer med kollegor. Du måste vara flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. Du rapporterar till Head of business control, Kalmar Scandinavia.

Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomisk utbildning. Du har kanske nyligen slutfört ekonomiska studier eller har ett eller några års erfarehet från liknande jobb. Du har en förmåga att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt, samtidigt som du är duktig på att kommunicera och förklara sammanhang och rapporter för dina kollegor. Datorvana samt kunskap i Officepaketet samt gärna erfarenhet från att jobba med något ekonomisystem är positivt. Det viktigaste är dock att du har ett intresse och en vilja att lära, samt att utveckla både dig själv or företaget i en postiv riktning!

Exempel på arbetsuppgifter som Controller:
Månadsbokslut/rapportering via HFM/Hyperion. Både aktuellt utfall och prognos.
Analys av intäker, kostnader och marginaler per avdelning/produktlinje i samband med månadsbokslut
Skapa rapporter och skicka ut till ansvariga varje månad, samt vidareutveckling av dessa rapporter
Stötta verksamheten med önskvärda rapporter och analyser vid ad-hoc behov, främst via Qlikview och SAP
Löpande arbeta med utveckling av processer, delaktighet eller huvudansvar i framtida förbättringsprojekt.
Utbilidning och support till övriga organisationen i ekonomirelaterade frågor och processer
Delaktig i budgetarbete
Bli en "key user" för ekonomirelaterade processer och system (SAP, Qlikview, Basware).

Vi söker dig som har:
Arbetslivserfarenhet 0-3 år
Eftergymnasial ekonomiutbildning
Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av SAP eller liknande ekonomisystem är meriterande

Kalmar Scandinavia erbjuder en modern arbetsplats med goda arbetsförhållanden och ett självständigt och variationsrikt arbete. Du får arbeta i ett serviceföretag med världsledande produkter. Företaget präglas av nytänkande och vi värdesätter medarbetare som tar egna initiativ.

För mer information är du välkommen att kontakta
Head of business Control
Magnus Svensson, 070-623 00 16
magnus.j.svensson@kalmarglobal.com

Märk Din ansökan, Controller och skicka in den snarast till rekrytering@kalmarglobal.com dock senast 27 mars 2016. Intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-03-14

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-27
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@kalmarglobal.com

Företag
Cargotec Sweden AB

Adress
Cargotec Sweden AB
Box 1133
16422 Kista

Kontorsadress
Malaxgatan 7
Kista

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4453800

Jobbnummer
2723295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cargotec Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cargotec Sweden AB: