Jurister, paralegals och juristassistenter till Verahill

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Nacka, Kristinehamn, Nora, Karlstad, Örebro eller i hela Sverige

Juristbyrå

Om verksamheten
Klarahill består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade byråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF). Dessa delar samma vision och värderingar. Visionen är att vara den begravningsbyrå som kunderna helst väljer och den byrå som konkurrenterna helst vill vara.

Klarahills dotterbolag Verahill Familjejuridik är sprunget ur den omfattande juridiken som finns kring bouppteckningar och arvskiften som uppstår ur begravningsverksamheten. Här jobbar man inte enkom med dödsfallsjuridik, utan med ambitionen att vara det självklara valet för familjejuridiken genom livets alla skeden. Här görs motsvarande konsolideringsresa i en parallell-, och på samma sätt fragmenterad bransch, vilket ger ytterligare en dimension till uppdraget. Den digitala utvecklingen av tjänster inom Verahill är en stor del av affärsstrategin kombinerat med tron på att tekniken i en del situationer aldrig kan ersätta det personliga mötet. Verahill har kontor i Stockholm, Skåne, Småland, Västra Götaland och på Öland.

Publiceringsdatum
2018-11-01

Dina arbetsuppgifter
Verahill växer och kommer att öppna ett helt nytt kontor i Sickla. Kontoret kommer att vara beläget i samma lokaler som moderbolaget Klarahill och dess ledning. Till kontoret söker vi seniora och juniora jurister, paralegals och juristassistenter. Som senior jurist på Verahill kommer du självständigt hantera ärenden och arbeta brett inom den ekonomiska familjerätten. Du kommer till stor del arbeta med rådgivning och upprätta handlingar såsom samboavtal, samägandeavtal, testamenten, äktenskapsförord och gåvobrev. Till viss del kommer du även att arbeta med bouppteckningar, arvskiften och förvaltning av dödsbo. Du kommer att driva ärenden självständigt och arbeta nära klienterna. Som junior jurist kommer du att arbeta nära de seniora juristerna i deras ärenden, och efterhand som din erfarenhet växer driva egna ärenden. Som juristassistent och paralegal kommer du bistå juristerna med administration och koordinering kring ärendena. Kontoret kommer att öppna den 15 april 2019. Om kandidaten önskar finns möjlighet att börja något tidigare och arbeta från ett annat Stockholmskontor under tiden. Eftersom kontoret är en nystart kommer du att ha stor påverkan på arbetssätt, rutiner och utveckling av tjänster, digitalt som i personliga möten. Du kan även komma att samarbeta med befintlig verksamhet ute i landet vid arbetstoppar eller utveckling av tjänster.

Vem är du?
Till rollen som senior jurist söker vi dig som har juristexamen och flera års erfarenhet inom ekonomisk familjerätt. Det är meriterande om du därutöver har erfarenhet inom andra rättsområden. Till rollen som junior jurist söker vi dig som har juristexamen och eventuellt något års erfarenhet inom ekonomisk familjerätt. För denna roll är det meriterande om du har erfarenhet av arbeten som innebär mycket kundkontakt samt intresse för ekonomisk familjerätt. För båda rollerna är det viktigt att du är noggrann, lyhörd, trygg i dig själv samt har förmåga att bemöta olika människor och förklara juridiska problem på ett lättbegripligt sätt.

Till rollerna som paralegal och juristassistent har du för tjänsten relevant utbildning eller erfarenhet av en liknande roll. Du har erfarenhet av att arbeta i Office-paketet (inkl. Teams och OneNote) och det är meriterande om du är van att arbeta med digitala frågor samt sociala medier. För rollen som paralegal och juristassistent ser vi gärna att du är serviceinriktad, strukturerad och har förmåga att hantera många parallella ärenden. I några av rollerna ingår även att proaktivt arbeta med såväl befintliga som potentiella samarbetspartners. Att delta i evenemang som mässor, föreläsningar och marknadsföringsaktiviteter ingår regelbundet under året i arbetsuppgifterna.

För samtliga tjänster har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, ytterligare språk är meriterande. För att trivas hos oss tror vi att du som person är självledande, positiv, prestigelös samt har god samarbetsförmåga.

Du erbjuds
Du erbjuds att vara med på den spännande resan att bygga upp ett helt nytt kontor!

Verahill är en modern byrå i tillväxtfas som satsar på digitalisering utan att bortse från det personliga mötet. Det finns stort utrymme för att växa med organisationen och påverka sin roll på sikt. Byrån präglas av en icke-hierarkisk och prestigelös företagskultur.

I denna rekrytering samarbetar Verahill med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Smedberg på 0702-917046 alternativt agnes.smedberg@jurek.se. Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan på Jurek Rekrytering & Bemannings hemsida, www.jurek.se, så snart möjligt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agnes Smedberg

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4435024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: