Juristassistent till Sveriges Byggindustrier

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.


Publiceringsdatum
2017-03-10

Om företaget
Sveriges Byggindustrier är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma på den svenska byggmarknaden. Vi arbetar för ett modernt medarbetaravtal, en sund byggbransch och säkra arbetsplatser. Visionen är ett hållbart samhällsbyggande i världsklass. Sveriges Byggindustrier finns över hela landet och är organiserat i 6 geografiska regioner. På 25 lokalkontor och det nationella kansliet i Stockholm arbetar sammanlagt 135 engagerade medarbetare. Besök gärna hemsidan för mer information; www.sverigesbyggindustrier.se.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som enhetsassistent kommer du att arbeta på arbetsmarknadsenheten som består av 12 personer. Du kommer att arbeta som assistent till enhetschefen samt ge service och support till enhetens jurister och förhandlare. Tjänsten är av bred administrativ karaktär och du kommer mötas av ett varierande arbete där du hanterar flera arbetsuppgifter parallellt, vilket kräver god prioriterings-och struktureringsförmåga. Du kommer även att ha vissa arbetsuppgifter kopplade till det övriga kontoret och kollegorna runt om i landet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Text- och dokumentbehandling

• Mötes-, rese- och hotellbokningar

• Kopiering och arkivering

• Redovisning och att hantera viss fakturering

• Utforma brev, kallelser och inbjudningar

• Administrera och samordna förhandlingar

• Uppdatera digitala register, websidor och databaser

Vem är du?
Vi söker dig med någon form av eftergymnasial utbildning med minst 5 års erfarenhet av arbetet som juristassistent. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt i Office-paketets samtliga delar. Du har en god känsla för språkbehandling och presentationsteknik.

I den här rollen är dina personliga egenskaper och din ambitionsnivå viktiga för ett framgångsrikt arbete. Vi söker dig som har en stark servicekänsla, är ansvarstagande, noggrann, prestigelös och kvalitetsmedveten. Utöver detta behövs en väl utvecklad samarbetsförmåga, egen drivkraft och en hög grad av flexibilitet och prestigelöshet.

Du erbjuds
En varierande och rolig tjänst på en trevlig avdelning med härliga kollegor!

Start
Så snart som möjligt.

Ersättning
Enligt ök.

Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Kontaktperson för detta jobb
Karolina Wahlström
Telefonnummer: 0762-97 87 95
E-postadress: karolina.wahlstrom@jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Wahlström

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3368929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: