Juristassistent till ledande advokatbyrå!

Clevry Sweden AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-06-15

Om företaget
Vinge är en av Nordens största affärsjuridiska advokatbyråer. Inom Vinges Affärsstöd är tempot högt och som medarbetare här får du en utmanande roll. Du som arbetar här får inblick i affärsjuridikens olika områden och bidrar med just din kunskap till Vinges affär. Miljön är kunskapsintensiv med stora möjligheter till utveckling. Affärsstöd på Vinge utgörs av vår assistentorganisation samt ekonomi- och löneavdelning, marknad och kommunikation, HR, IT, Knowledge management, bibliotek, kontorsservice, risk and quality management och reception. Vi pratar ofta om den Vingeanda som gör vår arbetsplats så speciell. Den bygger på engagemang, viljan att göra skillnad, förmågan att se lösningar och att vi alltid ställer upp för varandra. Lika självklart som att vi delar med oss av vår kunskap, engagerar vi oss i nya projekt för att ständigt utveckla oss själva, varandra och Vinges tjänster.

Vinges värld är full av kontraster. Den är både konkret och dynamisk. Den är professionell men också fylld av gemenskap och glädje. Vi använder ett klassiskt verktyg, juridiken, men för att göra det väl behöver vi vara flexibla och nytänkande och agera i samtiden. Hos oss finns alltid nyanser, alternativ och vägval. Mitt i allt det här hittar vi en balans och en gemensam styrka. En medvetenhet om att vi är på väg och har alla möjligheter att göra skillnad. Välkommen till oss. Precis som du är.

Din roll

Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen och du blir sedan tillsvidareanställd direkt hos Vinge. För rätt kandidat finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

I rollen som Juristassistent kommer du att stötta en grupp jurister med kommersiella avtal med varierande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i flertal processer samtidigt vilket ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att prioritera. Detta är en bred roll där du får vara delaktig i många steg i stora spännande processer och ge avlastande service mot juristerna. Rollen innebär även en del kontaktytor internt såväl externt samt nära samarbete med andra avdelningar.

Exempel på arbetsuppgifter

• Informationssökningar och upprättande av bolagsdokumentation
• Notarisering och legalisering
• Sökning och sammanställning av klient- och branschinformation via internet och databaser
• Framtagande av presentationsmaterial
• Planering och koordinering av events, seminarier, roadshows, lunchdragningar och middagar med klienter
• Helhetsansvar för registrering av nya ärenden och klienter
• Medverka i pågående ärenden och upprätta relaterade handlingar
• Granskning/korrekturläsning/formatering av texter
• Översättning av texter, främst mellan svenska och engelska
• Konvertering av dokument mellan olika mjukvaror

Arbetstid: 8-17, övertid förekommer

Start: omgående

Omfattning: enlig ök.

Profil
Vi ser att du som söker har minst en gymnasieexamen, det är även meriterande om du har en universitetsutbildning. Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet av administration, gärna av komplex karaktär. Du har även i en tidigare roll arbetat fokuserat med service och kundbemötande. Du trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo där du förväntas ta ansvar och där möjligheterna till utveckling är många.

I den här rollen är det dina personliga egenskaper viktiga för en framgångsrik matchning. Du är strukturerad, levererar med hög kvalitet och arbetar fokuserat med kundens behov i första rummet. Du uttrycker dig korrekt i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Vidare har du tidigare arbetat i Office-paketet och är bekväm med samtliga program, främst Excel och Word. Du är van att arbeta i högt tempo med eget driv för att leverera bästa tänkbara slutresultat. För att trivas hos vår kund ser vi att du värdesätter professionalitet och engagemang på arbetsplatsen.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Ida Högberg
ida.hogberg@studentwork.com

Jobbnummer
6744953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: