Juristassistent till Advokatfirman Lindahl
The Pace / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Pace i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Till Advokatfirman Lindahl söker vi en Juristassistent. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace med start omgående fram till augusti 2018. Placering för uppdraget är på Lindahls kontor på Mäster Samuelsgatan 20. Dina arbetstider kommer vara 37,5 timmar i veckan och under sommaren gäller 30-timmarsveckor.
Lindahl är en av Sveriges ledande advokatbyråer med närmare 400 medarbetare på sex kontor i Sverige. Nu söker vi en nyfiken och framåt konkursassistent som kan förstärka verksamheten i Stockholm.
Lindahl är en affärsjuridisk fullservicebyrå och har en absolut spetskompetens inom bl.a. IT, telekom och media, immaterialrätt, process och life science. Vi kan erbjuda dig en trevlig och modern arbetsplats, mitt i city, med högt i tak och bra gemenskap. Du får arbeta i högt tempo med varierande arbetsuppgifter tillsammans med erfarna kollegor samt delta i Lindahls administrativa utbildningsprogram.
Ditt uppdrag
Som ett led i att förstärka Lindahls Obestånds- och Rekonstruktionsavdelning söker vi en ytterligare administrativ talang till gruppen. Den särskilda inriktningen i denna tjänst, utöver allmänna administrativa uppgifter är administration av konkurser och lönegaranti.
Du kommer vara en del av en grupp på 14 medarbetare med olika administrativt ansvar. Samtliga är ett uppskattat stöd till juristerna och delägare och gruppen har ett fantastiskt samarbete sinsemellan. Den administrativa chefen blir din närmsta och finns där för bl.a. information, stöd, råd och utveckling. Du kan även bli involverad i andra projekt och vår kund värdesätter därför att du har en vilja och engagemang att utveckla både verksamheten som dig själv. Vi önskar att du ser dig som en "administrativ expert" som kan bidra på många sätt.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
avtals- och ärendehantering
kontakt med myndigheter och domstolar
koordinering och sammanställning av administrativa uppgifter inom och mellan olika grupper
intern och extern korrespondens via mail, telefon och brev
textredigering och översättning
scanning, kopiering och arkivering
rese-, hotell och konferensbokning
Publiceringsdatum2018-02-22Bakgrund Att vara nyfiken, noggrann, omdömesgill och ansvarstagande är generellt väldigt viktigt för verksamheten. Samt att kunna hantera människor och problemsituationer - inte sällan under tidspress.
Då det är stora mängder dokument som hanteras ställs det krav på bra språk i både svenska och engelska samt hög IT-mognad. Önskvärt är att du redan nu är avancerad användare av Office-paketet, men är du nära men inte riktigt där i kunskaperna ser vi till att utbilda dig. Viktigast är att du vill och kan lära dig snabbt.
Ett extra stort plus för denna tjänst är om du redan nu har erfarenhet av obestånd och rekonstruktion, annars ser vi helst att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom administration i kombination med ekonomi och/eller lön. Du behöver också ha fullgjord gymnasieutbildning med goda betyg.
För att trivas hos Advokatfirman Lindahl ser vi att du är social och serviceinriktad, gillar att "nätverka" och att arbeta i en miljö med tidvis högt tempo. Vår kund värnar om varandra och har väldigt roligt tillsammans, både på arbetstid och under mer avslappnade former.
Så, är du fena på administration av både bokstäver och siffror, är noggrann som få, vill ta eget ansvar och utveckla både dig själv och din tjänst - då hoppas vi på din ansökan så snart som möjligt!
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (
clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (
stephanie.grammenidis@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Augusti 2018
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-11
Ange följande referens när du ansöker: thepace18635
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Pace
AdressThe Pace
Sveavägen 13
10422 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 3980695
Observera att sista ansökningsdag har passerat.