Juristassistent/sekreterare sökes
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Är du en ansvarstagande och arbetsam person med ett öga för prioritering som är intresserad av ett arbete där du får vara någons högra hand? Vi på Adecco Office & HR ger dig möjligheten till detta då vi nu söker en assistent/sekreterare till ett team hos en av våra kunder.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som assistent/sekreterare hos denna advokatbyrå kommer du ingå i en arbetsgrupp med 6-8 assistenter/sekreterare som är behjälpliga och servar teamet. Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att utföra administrativa uppgifter så som resebokningar såväl som mötesbokningar, ta dikteringar och hantera viss fakturering. Andra förekommande uppgifter är ordbehandling, korrektur och lay-out samt tidsredovisningar. Allt som du som sekreterare kan tänkas göra för att underlätta en jurists dagliga arbete. Här ges möjlighet att ta egna initiativ då du jobbar för att lösa problem och se vad som behövs göras. Arbetet är på heltid med omgående start. Varaktighet 6 månader och för rätt person finns därefter goda möjligheter till anställning hos vårt kundföretag.
Vem trivs här?
Du som har tidigare erfarenheter av yrket så som läkarsekreterare/VD-assistent eller ledningsgruppassistent där din främsta uppgift har varit att hjälpa någon annan i sitt dagliga arbete kommer att känna igen dig samtidigt som du nu får möjligheten att arbeta i ett team där du utmanas och tar ett kliv framåt. Är du van att arbeta med datorer och använda dig av dina goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skift kommer du att känna dig trygg i arbetsuppgifterna. Vi ser även att du som söker har avslutad gymnasieutbildning.
Tjänsten passar för någon som är ansvarstagande, tycker om att arbeta och kan vara flexibel när det gäller arbetstider, speciellt du som är lojal och kan ställa upp när det behövs. Tycker du om att hjälpa andra att utföra sitt arbete på bästa sätt genom att vara lösningsfokuserad och ta egna initiativ så är det här en tjänst för dig. Din goda förmåga att prioritera och se vad som behövs göras när kommer komma väl till pass. En mogen person med skinn på näsan och tydlig kommunikationsförmåga krävs för rollen och självfallet har du lätt för att samarbeta med andra. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi?
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån. Här finner du en länk till annonsen:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1476543Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Helena Åhs på tel: 031 725 45 16 eller
helena.ahs@adecco.seVid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2012-02-03Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 1148162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.