Juristassistent Malmö
Zeijersborger & Co AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Zeijersborger & Co AB i Malmö,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Som juristassistent arbetar du främst med juridisk administration, kontorsgöromål och sköter byråns kontakter med myndigheter och domstolar. Tempot är tidvis högt och arbetsuppgifterna ställer krav på planering och noggrannhet.
Vi tror att du nyligen tagit gymnasieexamen och vill prova på yrkeslivet innan du söker dig vidare till universitet eller högskola. Att få delta i vardagen på en advokatbyrå ger dig god inblick i arbetet som jurist.
Publiceringsdatum2018-05-25Kravprofil för detta jobb• Du har gymnasieexamen med goda betyg
• Du har kunskaper inom Office (word, excell och ppt)
• Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och kan hålla presentationer inför publik
• Du är ordningsam och stresstålig
Zeijersborger & Co är en av Sveriges mest heltäckande privatjuridiska advokatbyråer. Våra arbetsområden sträcker sig från barn och familj till biträde och försvar. Vi tar emot klienter från hela landet och förordnas regelbundet av myndigheter och domstolar.
Zeijersborger & Co kan erbjuda dig en omväxlande och meriterande tjänst. Vi tar dig från nybliven student till duktig juristassistent.
Som juristassistent får du lära dig att hantera kontakten med domstolar, myndigheter och leverantörer. Du administrerar ärenden, planerar kalendrar och håller ordning och reda. Som bevis på dina kunskaper får du utbildningsbevis efter avlagd administratörsexamen.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning med möjlighet till förlängning efter 12 månader.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-08
Ange följande referens när du ansöker: Juristassistent Malmö
FöretagZeijersborger & Co AB
AdressZeijersborger & Co AB
Box 4182
20113 Malmö
KontorsadressVästergatan 38
Jobbnummer 4167479
Observera att sista ansökningsdag har passerat.