Jurist, Uddevalla, Skellefteå, Eksjö

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Uddevalla, Vänersborg, Orust, Lilla Edet, Alingsås eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Juriststödet inom Lantmäteriet är en virtuell funktion vars medarbetare sitter placerade vid något av myndighetens sju inskrivningskontor. En stor del av det dagliga arbetet inom juriststödet bedrivs i digital miljö, där möten och arbetsplatsträffar huvudsakligen genomförs per videolänk. I Juriststödets uppdrag ingår att ha verksamhetens kompetenutvecklingsansvar, att ansvara för en enhetlig ärendehantering och kvalitetsuppföljning samt att vara drivande i den författnings- och verksamhetsutveckling sin krävs för att möta verksamhetens framtidsutmaningar.


Publiceringsdatum
2018-09-14

Dina arbetsuppgifter
Som jurist inom Fastighetsinskrivningen stödjer och coachar du handläggare och interna rådgivare samt beslutar självständigt i juridiskt komplicerade ärenden. Du leder lagfartssammanträden och stödjer verksamheten i olika juridiska frågor. Arbetet innefattar även utformande, planering och genomförande av interna kompetensutvecklingsinsatser, samt att du deltar i och ansvarar för olika utvecklingsprojekt inom Fastighetsinskrivningen.
I rollen som jurist har du omfattande kontakter med medarbetare på våra olika kontor, banker, fastighetsmäklare och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsort enligt överenskommelse i Uddevalla, Skellefteå eller Eksjö. Vänligen ange den eller de orter som du är intresserad av i din ansökan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen från juristprogrammet eller motsvarande affärsjuridisk utbildning med civilrättslig inriktning och några års erfarenhet av juridiskt arbete. Erfarenhet av arbete vid förvaltningsmyndighet och erfarenhet av eget beslutsfattande är meriterande. Meriterande är också tidigare erfarenhet av ansvar för och deltagande vid genomförande av interna kompetensutvecklingsinsatser samt ordförandeskap vid sammanträden eller liknande möten.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är att ha god samarbetsförmåga, vara relationsskapande och tydlig i sin kommunikation. Du har en vilja och en förmåga att hjälpa andra, är drivande och kreativ för att uppnå resultat och föra processer framåt. Du är flexibel och ser möjligheter när andra ser utmaningar. Du behöver vara beslutsam och kunna agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress. Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och behärskar svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten och tillsammans med andra medarbetare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Maria Monthure, funktionschef, telefon 070-291 90 23. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Karl-Johan Lindgren, telefon 0611-259 03 och för ST inom Lantmäteriet, Helene Andersson, telefon 04652-265 62 39. Våra e-postadresser är maria.monthure@lm.se, karl-johan.lindgren@lm.se samt helene.andersson@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Om Lantmäteriet Fastighetsinskrivningen och Juriststödet
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra nästan 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-funktionen i Gävle. Inom divisionen arbetar cirka 15 jurister som är placerade på de olika kontoren och organiserade i en juristfunktion som leds av en funktionschef.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 302-2018/8088
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
4348864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: