Jurist till statlig myndighet (distans)

Novare Bemanning AB / Juristjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Umeå, Skellefteå, Härnösand, Luleå, Sundsvall eller i hela Sverige

Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd (MFoF) är kunskapsmyndighet för föräldraskapsstöd, familjerådgivning och den familjerätt som ligger under kommunernas socialnämnder. Myndigheten arbetar också för att internationella adoptioner av barn till Sverige ska ske enligt lag och på ett etiskt godtagbart sätt. Det gör MFoF genom auktorisation och tillsyn. Myndighetens viktigaste målgrupper är yrkesverksamma och beslutsfattare i kommuner, landsting och det civila samhället. I all myndighetens verksamhet ska barnets rättigheter främjas som de uttrycks i FN:s konvention om barnets rättigheter. Myndigheten arbetar också för ett jämlikt och jämställt föräldraskap. MFoF är en mindre myndighet med 28 medarbetare. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Har du en juristexamen, minst tre års arbetslivserfarenhet av juridiskt arbete och erfarenhet av arbete på en statlig myndighet? Vill du arbeta i en bred roll och varierande roll som jurist hos Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd, som arbetar för att alla barn ska få en trygg uppväxt och bra relationer till sina föräldrar? Då har vi en möjlighet för dig! I den här rollen kan du bidra med din kunskap och göra samhällsnytta.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en erfaren jurist till en Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd som ska arbeta i en bred stöttande roll inom juridik. I den här rollen kommer du att bereda myndighetsbeslut, göra avrop från ramavtal, utforma personuppgiftsbiträdesavtal, göra utredningar, granska underlag, sammanställa material, utforma avtal och kontrakt, juridisk rådgivning vid upphandlingar och avrop samt arbeta med GDPR-frågor. Arbetet kan utföras på distans, men vid behov ska möjlighet finnas att komma till kontoret i Skellefteå.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

göra utredningar och granska underlag
upprätta kontrakt och andra rättsliga handlingar
bistå med rådgivning på för området gällande rätt
rådge vid, och genomföra avrop och upphandlingar
arbeta med GDPR-frågor

Krav för tjänsten

jur kand., juristexamen eller likvärdig utbildning
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som jurist
erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal
kunna utforma personuppgiftsbiträdesavtal
kunna utforma avtal och kontrakt
kunna ge juridisk rådgivning vid upphandlingar och avrop
kunskap inom GDPR
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
kunna starta uppdraget så snart som möjligt

För den här rollen söker vi dig som är strukturerad, självständig och har förmåga att ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta, men även har god förmåga att arbeta självständigt, eftersom att rollen växelvis innebär samarbete och självständigt arbete.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt och ca ett år framåt, med möjlighet till förlängning. Placering är på myndighetens kontor i Skellefteå, Nygatan 40B. Arbetet kan utföras på distans, men vid behov ska möjlighet finnas att komma till kontoret i Skellefteå.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-10-17. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 12 månader

Publiceringsdatum
2022-10-05

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning435".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7045675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: