Jurist till rättsenheten

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en jurist till rättsenheten, avdelningen Verksamhetsstöd och styrning i Stockholm. Ett av de viktigaste uppdragen på rättsenheten är att skapa förutsättningar för enhetlighet i beslutsfattandet på IVO. Dessutom förvaltar rättsenheten myndighetens register såsom vårdgivarregistret, omsorgsregistret och register över blodverksamheter och vävnadsinrättningar.

Publiceringsdatum
2016-11-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara ett stöd både internt och externt i frågor kring den lagstiftning myndigheten arbetar utifrån. Du kommer att arbeta med allmänna förvaltningsrättsliga frågor, göra rättsutredningar och ta fram juridiska underlag för beslut. Du kommer ha ett särskilt ansvar för juridiska frågor kopplade till IVO:s register som du också kommer ha möjlighet att utveckla arbetet kring. Du kommer att delta i kvalitetsarbete kopplade till register men även i andra frågor. Du kan komma att delta i både avdelnings- och myndighetsövergripande projekt där din kompetens efterfrågas.

Kvalifikationer
• juristexamen (jur.kand) eller motsvarnande juridisk examen
• erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning
• Mycket goda kunskaper i förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt personuppgiftsbehandling

För att nå framgång i ditt arbete har du lätt för att lyfta blicken och sätta in händelser i sitt sammanhang. Du är noggrann och har förmåga att arbeta självständigt. Du har också ett stort intresse av rättsområdet och kan hantera olika skiftande uppdrag och omprioritera snabbt när så behövs. Du har god serviceförmåga och lätt för att samarbeta. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande

• erfarenhet av utvecklingsarbete
• kunskap inom rättsinformatik
• erfarenhet av arbete med register i offentlig förvaltning
• Kunskap inom hälso- och sjukvårdsrätt, socialrätt och LSS

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Information om tjänsten

Anställningen är en tillsvidaretjänst. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm. Tillträde snarast.
Kontaktpersoner och övrig information

För frågor angående tjänsten vänligen kontakta tf enhetschef, Monica Jacobson, 010-788 50 63, för frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Madeleine Ottahal 010-788 57 52 som håller i denna rekrytering.

Fackliga kontaktpersoner är Marit Sundberg, SACO, 010-788 57 09, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Knight, Fackförbundet ST, 010-788 54 63.

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1-38422/2016. Sista ansökningsdag är den 16 november 2016.

Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om IVO

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Inspektionen för vård och omsorg
Senaste upphandlingen: Konferensstöd

Jobbnummer
3141534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: